lördag 9 juli 2016

Semester!

Ja, så var det så dags. Semester! Årets första och enda. Som jag har sett fram emot detta. Fast ändå inte. För jag vill ju inte att den ska ta slut. Det känns så bra att längta efter något liksom och man vill ju inte att det ska ta slut. Men nu är det ingen återvändo. Den är här. Och jag ska ta väl tillvara på den. Njuta av varje sekund.
Idag börjar det bra med bio med dottern och min vän K och hennes dotter. Det ska bli roligt. Vi ska se "BFG" (Stora Vänliga Jätten på svenska" som är baserad på en bok av Roald Dahl. Jag älskade den när jag var liten och kommer till och med ihåg att vår lärare i åk 2 läste den högt för oss. Mina lärare var väldigt duktiga på att hitta bra böcker att läsa för oss och var dessutom fantastiska på att läsa högt. Tre starka minnen har jag från min lågstadietid. "Godnatt Mr Tom" om en pojke i England under andra världskriget. "SVJ" om en vänlig jätte som räddar barnen i världen från elaka jättar. Och så "Gullivers resor".

Några fler planer inberäknar systerbesök och lite turistande med det, lite doktorsbesök man skjutit upp och så mycket vila så klart. Kanske stranden nästa vecka och eventuellt kompisträff. Inte illa. Jag har på känn att dessa två veckor kommer att gå fort som vanligt när man är ledig!


5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Sett trailern till BFG, verkar jättebra! Har du sett nya Djungelboken förresten? Jättefin film! ( lite för läskig för yngsta tror jag dock för jag blev lite rädd själv :))

iaz sa...

Ha en riktigt skön semester! Kram

Anna Ström Åhlén sa...

Så underbart det låter! Önskar dig en riktigt skön ledighet!

Camilla sa...

Ha en riktigt skön ledighet! Skönt att inte ha för mycket planer. Gäller ju att hinna koppla av också.

Cinnamon sa...

Hoppas att du hade en underbar ledighet! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...