lördag 31 december 2016

Hej då 2016! Varm välkommen 2017!

Så var 2016 års sista timmar här. Hos oss är det drygt åtta timmar kvar,  hos er i Sverige ynka två timmar.

2016 bjöd på många fina minnen med familjen och med vänner - nya som gamla
 Inga resor för oss, men väl många besökare. 2016 var året då livet lunkade på, då vardagen fick infinna sig. 2016 var året då vår dotter fyllde nio år och trädde in i förtonåren. 2016 var året då vår son inte längre kunde beskrivas som en "toddlare" (ja, det är faktiskt ett ord!) utan som en liten pojke med alldeles egna tankar och funderingar.
2016 var också året då världen tog en vändning, då naiviteten fick sig en törn. Världen över har vi sett kaos i form av krig, terror och politiska val som världen inte skådat på länge. Som tur är har vi också fått se underbara medmänniskor och fantastiska osjälviska handlingar som fått mig att återfå tron på mänskligheten.

2017 är på intåg. På ett personligt plan ger jag inga nyårslöften mer än att jobba på mig själv för att bli den bästa person som JAG kan bli. Jag vill bli den förändring som jag hoppas att världen kommer att göra under nästa år.
Medmänsklighet, tålamod, styrka och kärlek kommer att vara mina ledord in i det nya året.

Frid vare med er vänner! Må 2017 bringa allt gott till er och de dina!

3 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Gott nytt år! Peace, love and understanding :)

iaz sa...

Gott nytt år! Nu får vi se vad för spännande det nya året för med sig =) Kram

Camilla sa...

Gott nytt år! Hoppas att 2017 blir ett lugnt och bra är.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...