måndag 23 juni 2014

Kärlek

Helgen var väldigt upptagen, för ovanlighetens skull. Vi brukar oftast ha en ganska öppen planering, men just denna helg blev hektiskt. Midsommarfirande i fredags med sen hemkomst, städning och grejer i lördags och så dubbelt kalas i söndags. Mitt på dagen var storasyster bjuden på kalas hemma hos en klasskompis. Även förra året var vi bjudna till samma personer. Då, liksom i år, var det poolparty. Inte mig emot! Ungarna har himla roligt och vill inte kliva upp ur poolen. Knappt ens för pizza!

Förra året var jag väldigt gravid och vädret var hemskt varmt. Dessutom var storasyster ovan vid vattnet så jag var på helspänn hela tiden. I år var vädret perfekt, om än lite varmt, jag är ju inte längre stor som ett hus och dottern har tagit simlektioner och är mer säker i vattnet. Bra kombo!
Vi hade jättekul. Storasyster har lättare med den sociala biten nu och har skaffat sig flera vänner i klassen. Föräldrarna i dotterns klass i år är också lättare att umgås med och jag har börjat lägga ut krokar för lekdejter under sommaren. Jag fick några telefonnummer och en dejt är redan planerad. Känns bra!





Direkt efter poolpartyt, som vi fick lämna tidigare, var det dags för Baby Shower. Här är det tradition att ge familjen som väntar barn, en Baby shower där man firar det kommande barnet på olika sätt. Vår vän C och hennes make och dotter väntar en liten son som ska komma i början av augusti och vi blev bjudna på Baby Shower. Det var riktigt roligt. Mycket mat, mycket folk och massor med lekar. Bland annat fick alla som ville tre klädnypor att fästa på kläderna. Under hela kalaset fick man inte säga ordet "Baby" och man fick inte korsa benen (för att göra det svårare). Den som kom på en med att göra något av dessa två, fick ta en klädnypa till sig själv. Den som hade flest nypor i slutet av kalaset vann ett pris. Det var mycket svårare än man kan tro att inte säga "Baby" eller att undvika att korsa benen!

Till och med maken vann ett pris. Vissas makar vinner ölhävartävlingar. Min make vann flasksugartävling! Fyra stycken starka män blev utvalda att dricka en dryck ur nappflaska, utan att hålla flaskan med händerna. Maken var ovanligt snabb måste jag säga och slog de andra med hästlängder. Oanad talang med andra ord!

Det blev en sen fest och vi kom hem ganska slutkörda vid niosnåret på kvällen...
Idag kickade vi igång sista skolveckan för läsåret. På torsdag slutar storasyster årskurs ett. Vad snabbt det gått!! Jag kan inte tro att hon ska börja tvåan till hösten. Galet!

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej så kul att titta in hos dig igen och se vad du har för dig :). Låter som en fullspäckad helg. Oftast tycker jag att det är jobbigt att ha en massa bokat men brukar sluta med att det blir väldigt kul ändå.
Jag har också varit på baby showers som de har kört den leken och det är verkligen lättare sagt än gjort! Kul med makens oanade talang :).
Intressant att höra att det har varit svårt tidigare med klasskompisarnas mammor. Jag har känt exakt likadant många ggr. Härligt att det är bättre i alla fall :). Kram

Camilla sa...

Poolparty och baby shower. Det låter kul... och ganska amerikanskt.
Det lät verkligen mer avslappnat att gå på poolparty i år utan stor mage och osäker dotter. Skönt att känna att dottern verkligen gör framsteg.

Monica sa...

Låter som en trevlig och rolig helg! Så skönt att hinna med lite extra ibland och ha den orken. Sen är man lite trött och det är ni nog alla men pigga samtidigt för det hänt mycket skoj. Jättebra med vattenvanan nu för storasyster, allt blir roligare och lättare för er med. Och grattis till den tävlande och vinnande maken;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...