lördag 2 maj 2015

En riktig guldgruva

Jag måste bara TACKA er alla för bra förslag angående min förra fråga om besök hemma! Ni är sannerligen en riktig guldgruva när det kommer till tips och tricks! Jag ska fundera på de förslag som kom upp och förmodligen blir det något i stil med några timmar i parken eller på nåt fik beroende på väder. Kanske kommer någon bekant förbi, eller kanske ingen kommer heller! Vem vet!?

Just nu håller jag på att planera inför sommarens jobb. Det är lite trixigt eftersom skolan jag jobbar på har ett sommarläger där man får jobba om man vill. Eftersom jag inte kan ta semester (man kan välja i början av året att dela upp sin lön så att man även får lön över sommarmånaderna, dvs mindre betalt per månad men spritt över 12 månader istället för 9.5 månad, Det funkar inte riktigt för mig eftersom jag inte tjänar tillräckligt för att vi ska överleva på detta så måste jag alltså jobba under sommaren för att få lön) måste jag jobba på sommarlägret. Nu har jag inte fått alla veckor jag ville jobba då andra lärare också ville ha några veckor att jobba, och måste pyssla med mitt barnvaktsjobb och annat för att få det att gå ihop. Lite knepigt, men det löser sig så småningom.

Jag kollar också efter andra barnvaktsjobb till hösten, men vi får se. Den här familjen jag jobbar för nu är väldigt flexibel och med det skoljobb jag har måste familjen vara flexibel eftersom jag måste ta ledigt vissa dagar för konferenser eller vissa kvällar för möten. Jag kan heller inte plötsligt komma in om barnet blir sjukt eftersom jag redan har ett jobb på förmiddagen...

Ja, ni ser vilket pyssel det är!
Nu ska jag ta hand om mina vilddjur (aka barnen!)

1 kommentar:

iaz sa...

Vilket trix att få ihop det med jobb, men fördelen är att du blir en superbra planerare på kuppen ;) Kram kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...