söndag 25 september 2016

Sommaren fortsätter

Det är idag den 25 september. I fredags hade vi nära 30 grader varmt. Inte en tillstymmelse till kallt väder med andra ord.
Då märks det tydligt att man jobbar med 90% svenskar. Alla börjar prata om att "det ska bli sååååå skönt med höst". Helst igår skulle det varit höst. Alltså, det har varit en lång, varm och fuktig sommar. Jag ser fram emot att använda låmgärmade tröjor och byxor. Och andra skor än sandaler. Jag ser fram emot fina löv på träden och höststormar då man kan sitta inne och mysa framför en film - utan att få dåligt samvete för att "man måste vara ute när det är fint väder!"

Jag fick faktiskt en chock igår när jag tog barnen till parken för det var KALLT. Jag hade på mig en t-shirt och byxor men frös. Det var visst 18 grader "bara"...hösten är på ingång? Eller? Vem vet.

Idag är det söndag och vi ska ha en lat dag tillsammans. Inte ett jota ska jag göra. Bara sitta på rumpan och göra ingenting. Jo, titta på film kanske. Och baka kakor med ungarna. Just ja, jag har ju två barn också. Göra "ingenting" har en helt annan innebörd då. Allt är ju relativt.

Nu ska jag ringa systersonen som fyller sju år! Måste ju gratta på dagen!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Nej göra ingenting är inte så lätt. Men skönt ändå att ha lite hemmatid.

Här är det ju inte 30 grader men ändå en fantastiskt skön höst med sol nästan var enda dag. Idag satt jag på altanen och stickade och pillade med datorn i bara t-shirt. Bara att njuta, för mörkret och höststormarna kommer så småningom.

Steel City Anna sa...

Det har varit en så himla fin sommar även här så det känns helt ok faktiskt med lite lägre temperaturer. Men längtat efter dem har jag sannerligen inte gjort :)

iaz sa...

Man kan alltid prata om vädret och oavsett vilket väder det är vill man hellre ha nåt annat ;) hihi Man är liksom aldrig nöjd =D Kram på er

Annika sa...

Hej!
Har du bytt jobb?
Nyfiken eftersom du skriver att du jobbar med svenskar.
Jag är också en av de där svennarna i US som vill ha HÖST!!! SÅ mätt på sommaren att du anar inte. Var hemma i Sverige i sept, som sommar där också. Nästan overkligt. Men härligt.
Nu hoppas jag att det ska bli lite höst här i DC, verkar som om det är på G. Härligt, tycker jag :-)
Ha en fin helg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...