onsdag 21 november 2012

Jag har gått över till den mörka sidan

För drygt två månader sedan köpte jag mig en androidtelefon, smått övertalad av maken faktiskt. Ingen Ajfån, utan en HTC. Jag har inte riktigt fattat vitsen med såna där moderna grejer (tyckte att det var så coolt att ha en touchtelefon inköpt för tre år sen liksom). Förrän nu vill säga. Telefonen är ovärderlig för tusan. Lite allt i ett i ett lagom stort paket.
Man kan ju göra allt på den! Vilka grejer de gör nuförtiden! Bland annat kan man, som jag skrivit tidigare, sätta in lönechecken (ja, vi får lön via check här) på kontot genom att fota den. Bara en sån sak! Visserligen har jag inte testat detta ännu, men nästa löneckeck så är det dags.

Något som jag verkligen värdesätter är att kunna ladda hem låneböcker från biblioteket i Sverige och läsa på mobilen. Helt fantastiskt smidigt är det! Och boken är liksom alltid med eftersom telefonen ytterst sällan lämnas hemma. Nyligen läste jag ut "Som någon annan bäddar" av Hanna Lans (recension kommer i helgen). Nu har jag lånat hem "Den enögda kaninen" av Christoffer Carlsson som Cinnamonbooks tipsade om.
Jag läser böcker på engelska också så klart, men ibland vill man läsa på sitt modersmål. Plus att svenska författare inte alltid översätts till engelska. Inte nog med det. Jag kan också ladda hem från biblioteket i New York. Dubbelt upp med andra ord...

Modern teknik, det är grejer det!

För övrigt är det Thanksgiving imorgon (läs idag för er i Sverige) och jag är ledig både torsdag och fredag. Jag klagar inte. Me like ledighet.

Varje år har Macy (ett stort varuhus) en parad med massa mysiga figurer. Jag har varit på en tidigare, men den visas också på TV. 


Tredagarsvecka är verkligen fantastiskt. Sedan är det fyra fulla veckor fram till julledigheten.


Ha det gött!

12 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha! Ja du tekniken när den är som bäst!! :-)
Nu är du fast! ;-)
Och du hoppas ni får en riktigt din Thanksgivinghelg!
kramar!

Malin-Charlotta sa...

Välkommen i träsket med Ajfån å anorider! Beroendeframkallande är vad det är...

Ha en fantastisk Thanksgivning!

Marina sa...

Sedan kan man ju leka med dom också, dom där telefonerna som man en gång köpte för att kunna ringa...

Malin sa...

Köpte min första smartphone för någon månad sedan. Japp, that's right, hade vanlig mobil innan dess. Hade iof en Ipad redan. Använder den som sagt till allt möjligt, men sällan som telefon...

Freedomtravel sa...

Jag är lite likadan... Jag vägrade iphone jättelänge... och nu klarar jag mig inte utan den ;)

iaz sa...

har fått en ebok/talbok i julklapp från jobbet som jag inte lyssnat på ännu. Men du menar här att du läser själv i mobilen? Är inte skärmen för liten heller? Annars verkar ju tjänsten suverän! Och dessutom kan flera låna boken samtidigt ;) Hur länge håller utlåningen så att säga? kram!

Västgötskan sa...

Jag har inte köpt någon än. Jag har inte ens touch-skärm utan knapptelefon som är typ 10 år gammal. Hehe! ;-)

Camilla sa...

Tekniken är fantastisk ... när den fungerar. Och oerhört frustrerande när den inte fungerar som jag vill.

Härligt att du verkar vara på ett strålande positivt humör idag.

Cinnamon sa...

Känner oxå igen mig. Jag var väldigt motsträvig till smartphones. Men fick ta över sambons iPhone3. Älskade den och när den blev stulen kunde jag inte gå tillbaka till en "vanlig" telefon och köpte en iPhone4. Man kan verkligen göra allt med dem.
Hoppas du gillar boken förresten :)

Casa Annika sa...

Jag fortsätter med min gamla knapptelefon jag. Har blivit antimobil efter att ha sett för många med näsan nere i telefonen iställt för att prata med folk. Lämnar min hemma, bortglömd allt för ofta. Men det är fantastiskt det du beskriver. Otroligt vad de hittar på.

Villa Frejas bokblogg sa...

Välkommen till träsket ;)
Så fantastiskt bra att kunna låna böcker så där.

Emmama sa...

Kul att du är i USA nu, har läst i fatt mig. Hoppas elen kom tillbaka snabbt, måste varit väldigt jobbigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...