måndag 15 december 2014

Lucia och födelsedag

Ns första riktiga Luciafirande gick av stapeln i lördags. Varje söndag sedan oktober har N och jag tagit tunnelbanestation till svenska kyrkan för att öva på alla Luciasånger. I lördags var det alltså äntligen dags för den stora konserten. Den ägde rum i Holy Trinity Church på Upper West Side. Dagen började med genrep och avslutades med en konsert där barnkören medverkade. De vuxna hade ytterligare två konserter att göra innan deras "plikt" var avklarad. Tyvärr hamnade jag och maken med son ganska långt bak i kyrkan vid själva konserten så vi såg inte massor. Dock hörde vi den fina sången och såg en skymt av dottern som gick förbi. Kändes lite trist att man inte fick "paxa" platser. Nästa år vet vi iaf hur det funkar och om N vill medverka igen ska vi prata med kantorn om detta. Kanske missuppfattade vi allt? Kanske fick man paxa platser?

I söndags var det istället Ns första kalas med vänner. Tidigare har vi känt att det räckt med familjekalas eftersom hon inte direkt haft nära vänner. Nu är det annorlunda. Vi bjöd hem fem vänner som alla fick dekorera förkläden och kockhattar. Sedan bakade vi pizza, dekorerade cupcakes och lekte lekar. Det var roligt tyckte nog barnen. Dock var jag helt slut när dagen var över!







5 kommentarer:

Monica sa...

Åh så fin tärna! Roligt att ni kunde göra detta, kanske föräldrar fick "paxa" och sitta långt fram, borde ju vara så, kalaset låter fint men förstår det tog på krafterna alltihop:-). Mailat dig för precis idag undrade jag just över Lucia och fick ditt paket, underbart fint! Tack kära du!

Camilla sa...

Fint luciatåg! Det är mysigt med lucia.

Klart att ungarna gillade det kalaset. Låter jättekul, men intensivt. När de blir lite äldre så klarar de sig mer själva på kalasen, även om det är kul om det händer någonting i alla fall.

Casa Annika sa...

Kul att N har vänner så att det kunde bli ett riktigt kompiskalas!
Jag gillar verkligen idén med aktivitetskalendern! Hoppas att jag kommer ihåg det när Disa blir större, annars får du påminna mig:-)

Anna, New York – My Bite of the Big Apple sa...

Vad roligt med luciafirandet men trist att ni inte såg så bra. Kalasen från barnens småbarnstidstid minns jag mycket väl. Man var ganska utmattad efteråt! :) Men kul att det blev lyckat och grattis i efterskott!

iaz sa...

Vilken fin tärna N var och vilken fin cupcake! Duktiga barn =) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...