lördag 1 september 2012

Livet rusar vidare

Förresten, jag fick alla jobb jag sökte. Ja, visserligen sökte jag väl 30-40 jobb, men de jag kom på intervju på, blev jag erbjuden. Ett var bara deltid, en dag i veckan, ett annat var väldigt dåligt betalt, ett tredje var för långt bort (den första skolan jag blev intervjuad på) och så det jobb jag tackade ja till. Plus att jag fick ett erbjudande att bli presentförpackare på JC Penney. Tack, men inte just nu.

Jag har nu jobbat två dagar och det känns riktigt bra. Mycket nytt. Ett helt nytt land. Ett nytt språk att arbeta professionellt på. Ett nytt system. Nya arbetskamrater. Nytt arbetsklimat. Mycket, mycket nytt.
I torsdags, när jag var på väg till första arbetsdagen, genade jag över en trafikerad gata. Givetvis börjar bilar komma när jag är mittöver så jag tar några snabba språng över resterande del av vägen och svänger in på gatan jag ska på. Plötsligt rullar det upp en bil som stannar och vevar ned rutan. Det visar sig vara en äldre dam.
- Är du försenad nånstans? Behöver du skjuts? frågar hon.
Jag blir ganska paff, har aldrig varit med om liknande tidigare, och vet inte riktigt hur jag ska svara så jag stammar fram:
- Närå, det är lugnt.

Verkligen snällt!

Idag var vi ute på "vischan" för att inhandla lite till dotterns skola. Hon börjar på torsdag på en skola väldigt nära där vi bor. Jag kan ta henne dit på morgonen och sedan gå till jobbet. Perfekt!
Vårt inhandlande får jag komma till i ett annat inlägg. Det kräver en hel del förklaring...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men så roligt. Grattis till nya jobbet!

Emma sa...

Jag är så himla glad för din skull! Du kommer med en kompetens som behövs och du vet ditt värde och det gick SNABBT!

Det där du beskriver om kvinnan som undrade om du behövde skjuts förvånar mig inte vad gÄller New York. Det blev väldigt förvånad av alla som var så hjälpsamma då vi var där med lillan förra året. De var överallt, hela tiden de som ville ge en hjälpande hand i de mest oväntade situationer.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, det låter riktigt spännande och kul utmanande. Du är duktig och modig.

Katarina sa...

Grattis till det nya jobbet hoppas du ska trivas. Kram

Camilla sa...

Bra för självkänslan när jobberbjudanden haglar in :)

Skönt att livet verkar ordna upp sig så bra för er. Hoppas att det är bra med man och svärmor också.

Malin-Charlotta sa...

Vilken underbart självförtroende boost, att få alla de som du sökte och kom på intervju på!

Malin sa...

Bra gjort, jobb redan! I den här ekonomin är det inte lätt att få jobb, ens som present inslagare.
Hoppas dottern får det bra i sin nya skola. KRAM

Unknown sa...

Vad spännande det låter! Nytt jobb i USA! Wow! Där jobbar man en aning annorlunda än här hemma så jag kan verkligen tänka mig att det är mycket nytt. Du får berätta om likheter och olikheter för oss.

Stor kram, dorro

Anneli Stålberg sa...

Vad spännande mad allt det nya. Lycka till med allt!

Anna Granström sa...

Låter grymt att du fick alla! Heja heja! Det måste kännas sjukt skönt. Då vet du att du har alternativ om du skulle vilja. Är nyfiken på allt om ert liv där, speciellt hur ni bor osv... Men det vet du redan, jag ska sluta tjata!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...