tisdag 15 oktober 2013

Måndagslista på en tisdag

Igår var det columbus day här i USA och det betyder ledigt för skolor. Därför kändes det som söndag igår. Och idag är det nästan alltså mitt i veckan! Galet vad snabbt det går. Helgen var lugn och fin. Det var skönt efter den där nedrans febern som attackerade förra veckan.
Så eftersom det var mentalt söndag igår för min del, blir det en måndagslista här på en tisdag istället.

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • det är en sån fantastiskt varm och fin höst här. Solen strålar, höstlöven börjar framträda sakta men säkert och värmen håller sig runt 15-20 grader. Ingen höstångest här inte!
  • jag inte skar av mig halva fingret idag när jag skar upp kött. Det blev bara en bit av fingertoppen. Nu låter det värre än det är, men fingret är omplåstrat och jag tänker inte titta på galenskapet innan det läkt. Jag riskerar att svimma. 
  • jag hittade väldigt bra och intressanta böcker om malaria. Jag ska skriva en uppsats om malaria och det är alltid skönt när man hittar böcker man också tycker är intressanta att läsa...det underlättar.
  • det snart är jul och pappa och syrran kommer och hälsar på!
  • jag har en alldeles underbar familj som alltid finns där och stöttar!

8 kommentarer:

Monica sa...

Oj var rädd om fingret och alla de andra! Skönt att det är så fin höst men här idag har det varit kyligare, hade vantar:-) och när jag kom hem stod folk utanför porten med kapuschonger uppdragna, första gången jag sett det i höst. Och jultidningar börjar dyka upp:-)

Anonym sa...

I Kalifornien hade vi inte ledigt igår, i alla fall inte i Silicon Valley, det varierar säkert från distrikt till distrikt.

Steel City Anna sa...

Malaria, är det nya lärarlegitimationskrav tro :) man ska kunna allt :) akta såret, jag skar mej på tummen för ett tag sen och tur i oturen hade jag ett sår på foten också som jag fick antibiotika mot, och det hjälpte tummen som blev ganska infekterad men nu läkt fint. Så kolla upp så det inte blir en massa rött runt om. Jag skar också kött.

Saltistjejen sa...

Så härligt med din tisdagslista!
Och tur du inte högg av dig tummen! MEN det gör jädrigt ont att skära sig i fingertoppen så jag förstår att du klagar.
Och vad roligt med julbesök!!
Kram!

Marina sa...

Här har vi också haft helg - fast vi har firat Hari Raja och int Columbus ;)

iaz sa...

Det är aldrig fel med lite extra lediga dagar =) lätt att man tappar orienteringen för veckan och vilken dag det är eg ;)kram

Katta sa...

Härlig tisdagslista och vad roligt att snart få besök!

Villa Frejas bokblogg sa...

Förutom att en del av fingret försvann, tycker det låter illa nog, verkar det vara en riktigt härlig lista. Lycka till med studierna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...