måndag 25 augusti 2014

Att tro eller inte tro?

I fredags var vi på kompisdejt igen, jag och min ryska bekantskap. Vi gick till en park med gungor och våra små killar fick gunga en stund.
När vi stod där och puttade på gungorna kom en man fram till staketet och började prata.
- I can sense there is a virgo here (virgo=stjärntecknet Jungfrun).
Och jag, jag är ju född i tecknet Jungfrun, så jag svarade ja.

Han började prata lite grann, ville se min handflata. Han sa en hel massa saker. Bland annat att jag inte ska ge upp, att vad jag än väljer att göra kan jag åstadkomma (känns bra nu när det varit lite motgångar rent yrkesmässigt med amerikansk lärarlegitimation). Sedan sa han att jag har ett gott hjärta och att jag inte ska låta någon förstöra det. Allt känns ju ganska generellt ändå, ska man tro på en okänd mans spådomar? Och det han sa skulle säkert passa in på flera personer (fast ganska lyckad gissning med Jungfrutecknet).
Det sista han sa fick mig att hoppas att han INTE kan se in i framtiden. Han påstod nämligen att vi kommer att få tvillingar i framtiden! Maken höll på att svimma när jag berättade vad jag varit med om! Tvillingar!

Om nu inget av detta visar sig stämma var det ändå ett trevligt möte som avslutades med ett handskak och ett leende som räckte resten av dagen!

5 kommentarer:

Monica sa...

Haha, spännande, tror att allt slår in;-). Nej jag tror att han var lite synsk eller bra på att känna in människor och såg dig som den du är, och det stämmer bra men tvillingar låter lite väl arbetsamt:-), sa han inte något om att du/ni kan påverka det själva:-).
Spännande möten hos er, tror inte det är lika spännande här i lekparken:-).

Kim M Kimselius sa...

Åh, så spännande. Tror säkert att hans ord slår in, blir väl spännande med tvillingar ;-)
Kram Kim

iaz sa...

Både spännande och lite läskigt kanske. Men också häftigt att han kunde ana en Jungfru :-) kram

Anonym sa...

Jag trodde du hade amerikansk lärarleg, det är väl det du har pluggat för va? Hoppas allt är klart med den nu i alla fall, och det verkar det ju vara om du ska börja jobba nästa vecka.

Själv har jag precis börjat jobba som lärare igen för första gången på länge. Känns ovant, men man är snabbt tillbaka i gängorna.

Fru Texas sa...

Undrar om han verkligen var synsk eller om han drog 1 chans på 12. :)
Tvillingar... jadu, jag kan intyga att det vill man helst inte ha, bättre med en i taget. Haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...