torsdag 2 april 2015

April, april, din dumma sill!

Hur gick det i år? Blev ni lurade? Det var ingen som försökte lura mig. Förutom vår rektor så klart. Hon kom insvepande på onsdag morgon och sa att skolans styrelse beviljat en extra ledig påskvecka. Jag förstod genast att det var något i görningen så klart men hann inte ens avslöja hennes bluff innan min kollega skrikit rakt ut av glädje och kramat om rektorn! Det var en alldeles lustig syn vill jag påstå!
Rektorn kände sig lite elak när hon sedan berättade att det bara var en bluff! Vi andra skrattade dock gott!


5 kommentarer:

Monica sa...

Lite kul rektor:-), och lite dum måste den stackars kollegan känt sig:-)

iaz sa...

Tidningarna försöker ju alltid lura en på 1a april, tyvärr är det många gånger så uppenbara saker så man går inte på det ;) Kram

Anna, New York – My Bite of the Big Apple sa...

Oj, stackars din kollega!;) Luras om bra saker tycker jag inte är så kul. Då blir ju den lurade så besviken.

Jag blev inte lurad själv. Däremot lade jag upp ett (snällt) aprilskämt på min New York-bloggs Facebooksida. ;)

Anonym sa...

Jag lurade mina treor att de skulle få ha ett extra nationellt prov i svenska med hörförståelse. Jag ljudade bokstäver som de skulle skriva ner på papper. LLIS AMMUD NID så lång hann jag innan någon upptäckte vad det blev baklänges. De tyckte att det var jättekul. :)

Anna Granström sa...

Nä, stackars den kollegan, haha! Jag blev inte lurad. Eller jo, för en kort sekund av en kollega som berättade vem som skulle bli vår nya generaldirektör... men det var ett skämt. Som jag typ nästan gick på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...