söndag 10 juni 2012

1,5 vecka

Nu är det 1,5 vecka kvar till avfärd mot New York. Kan ni tänka. Tiden bara rusar iväg. Sista veckan på jobbet med eleverna (sen jobbar vi två dagar veckan efter). Uppsatsen flyter på. Jag misstänker att jag missuppfattat hälften av frågorna. Jag har 1,5 fråga kvar. Halvan gör jag ikväll. Den sista frågan får jag göra senare i veckan eftersom jag väntar på en bok. Skönt. Böckerna här hemma väntar fortfarande på ägare. Väskorna är ännu inte packade, men allt löser sig. Nu har vi i alla fall resväskor så det räcker. Det är alltid en fördel när man ska packa. Jag vet inte vad flygbolagen tycker om att packa i matpåsar? Fast i och för sig har jag sett både det ena och det andra på flygplatser. Alla sätt är bra utom de dåliga!

Idag blir det dansuppvisning för dottern. Sista gången på dansen med andra ord. Jag har preppat filmkameran så klart och ska filma. Värsta proffset, ni vet.

N förra dansuppvisningen i höstas

7 kommentarer:

Katarina sa...

Jaa, tänk att ni är på väg. Det är väl nästan så att vi sammanstrålar på Arlanda!!

Ett tips bara. Istället för att köpa på sig resväskor som sedan kanske bra tar plats, köp starka kartonger eller fråga i en affär. Ofta är det lättare än en resväska.Jag skickade förut ,ånga kartonger per år tioll Filippinerna. Jag tejpade dem i alla hör och i botten och allt kom fram helt.

Blir det lite mer du vill ha med, hör med bussgods.. Yes bussgods. De har skickat grejer för mina vänners räkning runt om i världen, i flyttlådor, för en mycket billig slant. De har utlands service eller en del av buss gods har det.

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj, ja nu går tiden verkligen fort. Spännande - och kanske också lite vemodigt. Men roligt!
Hoppas du hittar nya ägare till böckerna och att tentan går bra.

Freedomtravel sa...

Spännande att det är dags! Jag tror aldrig att man kan förbereda sig riktigt, eller ställa in sig, på omvälvande händelser. Man får ta det när det kommer helt enkelt. Hoppas att det blir riktigt bra och att ni känner er klara (snart) med saker som ska ordnas här.

Västgötskan sa...

Oj oj, det är nära nu då... :-)
Kram!

Duktiga Tjejen sa...

Shit, 1.5v bara! Så spännande... Har N fattat att ni ska flytta?

Anonym sa...

1,5 vecka är ju typ .. nu! :)

Malin sa...

Oj vad spännande. Ja det är inte lätt att välja vad man skall packa. Man behöver egentligen mindre än vad man tror. Ni kommer nog att skaffa så mycket nytt i USA. Att flytta ett helt hushåll kostar en förmögenhet. Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...