tisdag 4 februari 2014

Tipsonsdag

Tänk att det redan är februari?! Det firade vi i New York med lite mer snö som kom i måndags. Det ska komma ytterligare snö idag och på lördag. Varför inte liksom? Jag sa i höstas att jag saknade snö. nu har jag verkligen fått svar på mina böner.

Jag tänkte att jag skulle ge lite fina tips så här på första lill-lördagen i februari.

  • En bok som jag håller på att läsa nu är Khaled Hosseinis "And the mountains echoed". "Och bergen svarade" heter den på svenska (efter lite eftersökningar).
Som alltid levererar Hosseini. Jag älskar språket och flytet i hans böcker, känns lite som honung - lent. 
  • Årets roligaste serie på TV måste vara "Brooklyn Nine-Nine" med Andy Samberg (tidigare iSaturday Night Live) som handlar om New York-polisen. Mycket rolig och underhållande!
  • En måste-se-film är " 12 years a slave" som handlar om en fri svart man som 1841 blir lurad in i slaveri och förs bort för att återvända till sin fru och två barn tolv år senare. Oerhört gripande! Nominerad till en hög med Oscars.

  • Roligaste nyfunna bloggen är Hejhejvardag (klicka på namnet för att komma dit) som är en illustrationsblogg med inspiration från vardagslivet. Fantastiskt rolig och underhållande. Följande bilder är lånade därifrån.


Ps. Jag såg typ hela Super Bowl-matchen i söndags. Det bara blev så. Nu kan jag i alla fall säga att jag sett en hel sån match. Tur att maken kunde förklara reglerna för de var väldigt förvirrande.
Så klart gjorde vi lite dipp till matchen. Det gjorde det uthärdligt att titta. En sjulagers-dipp blev det. Refried beans, smält ost, salsa, majs, guacamole och gräddfil. Jag inser att det bara är sex lagar då, men jag skippade tomater...Gott blev det i alla fall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den boken ska vi läsa till nästa bokklubbsträff, men jag har inte börjat än.

Filmen har jag hört så mycket bra om, men är den inte läskig och obehaglig?

Refried beans är något jag upptäckt sedan jag flyttade till USA och det är ju så gott!

Steel City Anna sa...

Tack för bloggtipset, vilka roliga bilder :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Här är det verkligen vår i luften i dag med sol och snö som smälter undan. Härligt.
Den boken vill jag absolut läsa. Har läst hans två första böcker och älskat dem.

Monica sa...

Vilken rolig blogg, tack för tipset, skickligt att kunna illustrera så.
Läste om Super Bowl här i tidningarna, hela USA stannade enligt dem så bra att du vet vad det är nu:-)

iaz sa...

Dippen lät ju lite spännande faktiskt =) Och det är en bedrift att se hela matchen kan jag tänka mig ;) kram

Barabettan sa...

Vilket underbart bloggtips.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...