onsdag 19 februari 2014

Vatten över huvudet?

Jag vet inte om jag har gjort nåt dumt...kan vara. Jag kanske ångrar mig lite.
Men jag får stå mitt kast. I ett forum där jag är medlem, ett forum för vårt bostadsområde närmare bestämt, läste jag om en träningsgrupp som skulle starta i april. Varje lördagsmorgon i tio veckor skulle en grupp mammor träna tillsammans under en timme. Och som final skulle gruppen sedan springa tjejmilen i Central Park i mitten av juni. Allt detta i välgörenhetens tecken. Alla mammor skulle under våren samla in pengar till cancerforskning. Denna grupp skulle speciellt inrikta sig på leukemi och lymfom och försöka samla ihop 500 dollar var.

 Ja, och vad gör jag? Jag anmäler mig förstås! Vad hände där? Jag har ju liksom inte sprungit på typ 1.5 år och precis nu bara kommit igång med träning över huvudtaget...Och sprungit en mil har jag säkert inte gjort...sen...sen jag sprang tjejmilen i Stockholm - 2010!
Så. Ja. Nu är jag ju anmäld (för en liten summa som går till cancerforskningen). Så lika bra att gå all in som man säger här. Gjort är gjort. Uppdatering kommer jag så klart att ge er under tiden.

Måste bara smälta hur impulsiv jag kan vara...

HÄR är min hemsida för insamlingen om ni vill kika. Den kommer att uppdateras frekvent under våren...

7 kommentarer:

Bettan sa...

Heja, heja - det fixar du!

iaz sa...

Ja, ibland är man lite impulsiv. Men det är ju för en god sak insamlingen samt att det är ju bra för din egen hälsa att röra på dig. Hoppas allt går bra med träningen och insamlingen! kram

Monica sa...

Roligt att träna tillsammans och det här klarar du säkert, var rädd om korsband och ledband bara så de håller sig intakta! Lycka till och kul när själva loppet går, då får familjen heja och fota så vi får se:-), kram!

Casa Annika sa...

Oj, kara nan. Men starkt gjort! Du har ett mal att jobba efter, jag ar saker pa at du klarar det! (Gor oss inte besvikna!) ;)

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att det var modigt och det kommer säkert att gå alldeles utmärkt.

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh heja dig, vad kul. Vilken bra och rolig utmaning.

Martina sa...


Go go go!
Försökte göra en donation men fick ingen bekräftelse så jag vet inte om det gick igenom?
(meddela mig gärna på min blogg eller instagram)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...