måndag 9 juli 2012

På jakt

Maken berättade tidigare i våras om att det fanns en ny "smak" på Jellybelly-beans. Det är mitt absoluta favoritgodis här i USA (resten kan jag hoppa. Förutom viss choklad givetvis. Det går alltid ned.) Maken sa att det finns jellybeans med chokladöverdrag! Hur gott låter inte det på en skala?
Och sedan maken hörde om nyheterna har både jag och han letat efter den nya smaken i affärer vi besöker, men utan att lyckas. De finns visserligen på internet, men eftersom det är så varmt fram till oktober har de speciella fraktprocedurer och det verkar så krångligt. Måste vi vänta ända till oktober för att få lite chokladöverdragna jellybeans? Man bara undrar, som kråkan i Mamma Mu skulle säga.

Where art thou my sweetness?

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha! Jellybeans gillar jag INTE... ;-) Har aldrig riktigt förstått mig på dem. men jag vet att jag är i minoritet. iallafall här i detta landet. ;-)
Hoppas ni får tag på era nya favvosar!

Martina sa...

Den som väntar på något gott!! Väntar alltid för länge!

Villa Frejas bokblogg sa...

Har aldrig smakat jellybeans men det verkar så gott.
Kram.

iaz sa...

De har tagit hit nån slags amerikanska jelly beans på lidl som är super goda :-) hoppas ni har det bra där borta. Längtar till vi ses i aug :-) hälsa! kramar

Anna Granström sa...

De skulle vara kul att testa! Gillar JellyBeans. Men mitt amerikanska favvogodis är Skittles och Starburst. YUM...Sliskelislisk. Och en del Jolly Rancher.

//Fd Duktiga Tjejen.

Västgötskan sa...

Kråkan är en helskön typ... Haha!
Mamma Mu-böcker går på helvarv här hemma.

Men jelly-beans... Nja, de kan du få behålla själv, så äter jag mina Riesen. :-D

Kram!

Min plats i solen sa...

Haha, håller tummarna för att ni hittar den nya smaken. En dag händer det bara! ;)

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...