söndag 1 april 2012

April, april

Lite besviken är jag att jag inte är på jobbet den första april. Det är alltid kul att få luras lite. Och bli lurad. Fast är mycket svårt att lura mig givetvis. Speciellt när någon säger "Kolla bakom dig! En elefant!". Eh? Det är inte så sofistikerat direkt, väldigt lätt att genomskåda. Ett annat simpelt skämt som lokaltidningen körde för nåt år sen var "Läs årets aprilskämt på sidan 65". Och så fanns det ingen sida 65! 
Själv har jag lurat mina elever lite grann genom åren. Så där oskyldigt. Fast utan elefant. En gång sa jag att sommarlovet skulle skjutas upp ett par veckor eftersom vi låg efter i planeringen. Barnen blev glada?! Fail där med andra ord. Förra året var bättre dock. Då sa jag att eftersom det varit ganska stökigt bland eleverna (det hade det inte varit, så lurad x 2 där) skulle var och en få ha en förälder med under en veckas tid för att få bukt med "problemet". Det tog lite mer kan jag tala om. Inte lika kul. Även om vissa blev glada. 
I år blir det inget lurendrejeri...Eller? Vi får se om jag hittar nåt stackars offer.
Har ni blivit riktigt lurade nån gång?

8 kommentarer:

Camilla sa...

Usch, jag tycker inte om 1:a april. Skönt att det är söndag så att jag kan gömma mig och slippa bli lurad.

Västgötskan sa...

Det har jag säkert... Men inte vad jag kan komma ihåg. Jag förtränger nog sånt.. Haha!
Däremot vet jag att göteborgsposten något år skrev att det fanns billig importerad öl i hamnen.

Det var rätt många som kom dit... Hihi! :-D

my sa...

haha, härligt! här har det faktiskt lurats väldigt lite idag tycker jag. jag har läst dagstidningar och tittat på svt.se för att hitta något roligt lur, men de verkar ha gett upp det där...trist.

får hoppas att det uppdagas något skämt som jag missat, för jag tycker det är rätt mysigt med aprilbus.

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att det är jätteskönt att det är helg för jag gillar inte att bli lurad. Förutom när småkillarna luras : )

Marina sa...

Hmmm, frågan är om jag ska få dåligt samvete nu, så många barn som råkat ut för mina (mer eller mindre) bra aprilskämt genom åren.

Anonym sa...

Jag klarade mej från att bli lurad i år, men jag lyckades lura min man riktigt rejält! :) Dock tyckte jag att det var himla skönt att inte vara på jobb .. :D

Hanna Lans sa...

Haha, jag tycker du verkar vara en skojig lärare! Att de gick på det ...? hahaha!

Johanna sa...

Min mamma ringer/sms:ar mig och min bror varje år och säger att det står en älg i trädgården. Vi går ju aldrig på det, men det är lite gulligt att hon kör på ändå. Fast i år hade hon ändrat till "en trana", haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...