söndag 22 april 2012

Håll tummarna!

Under tre veckor har min lilla Kaka (bilen) varit hos min far för uppdatering. Ni vet, de där elva tvåorna den fick på besiktningen? Sedan dess har vi väntat på bildelar och sånt. Vi beställde från en sida på nätet först, men det tog jättelång tid att få hem grejerna. Jag försökte ringa och fråga vad som händer eftersom hemsidan verkade ha ballat ur. Men kön att få prata med nån var alltför lång för vänta i när man ringer från mobiltelefon. Dessutom stängde kundtjänst klockan 16.00. Jag hinner i princip aldrig hem att ringa från landlinan före den tiden. Runt fyra, ja, men tillräckligt runt där för att hinna stå i kö? Nae.
Till slut fick jag svar på ett mail jag skickade. Och då sa de att en av delarna skulle komma den 14 maj. Alltså, 1,5 månad efter att jag beställt. Tack för varningen! Hade de skrivit på en gång att det skulle ta sån tid hade jag givetvis köpt den nån annanstans. Och bilen hade varit klar för två veckor sen...
Idag ska jag i alla fall åka in med den igen. Wish me luck!

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • bilen är klar! Jag har faktiskt saknat den!
  • det är långhelg i helgen och jag ser fram emot att vara ledig och inte göra nånting på lördag. Verkligen ingenting.
  • våren vände och kom tillbaka. Jag ser att knopparna på trädet utanför fönstret håller på att slå ut.
  • bilen är godkänd. Livet leker ett år till!
  • jag har en fantastisk make och en underbar dotter som gör mitt liv!
Uppdatering: Ni kan sluta hålla tummarna och andan! Bilen är godkänd! Wohoooo! Jag lägger till detta på måndagslistan...

10 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Såklart. Jag håller tummarna stenhårt.

Katarina sa...

Klart vi håller tummarna! Jag vet inte vart du köper delar men Kramfors Bildemontering säljer bättre beg. delar via nätet och sänder dem med busssgods nästkommande dag.

Kram och lycka till!

Jojjo sa...

Wooohoo, härligt Kakan! Och grattis till dig med! Det är allt bra med pappor ibland.

Marina sa...

Skönt - och nu dröjer det ju ett år till nästa gång!

Monica sa...

Nu håller den finfint tills du ska resa till NY, det är jag alldeles säker på:-). Hoppas det blir en riktigt fin vårhelg den nästa, det skulle vara underbart, ha det bara bra:-)!

ZtorZillen sa...

Åh, va skönt att det löste sig med bilen! Mäkta irriterande att de inte kunde höra av sig tidigare...hände mig något liknande när jag beställde kläder online..kollade upp konsumentköpslagen (tror jag det var), du har rätt att säga upp "avtalet" om du inte har fått varan inom rimlig tid. Tror att "rimlig" var en månad...plus att de är skyldiga att höra av sig om det blir försenat...något sådant! Bra å veta till nästa gång i alla fall! Som sagt, mäkta irriterande!

Anonym sa...

Vad roligt!!! Lova bara att du fortsätter blogga om bilen för de dagarna får mig verkligen att le ... :-)

Kim M Kimselius sa...

Håller tummarna! Älskar dina listor!
Kram Kim

Min plats i solen sa...

Härligt att vara bilburen igen! Grattis! Och det var väl ett alldeles perfekt sätt att påbörja en ny vecka på. Du ser, måndagar är inte så dumma trots allt. ;)

Kram på dig

Camilla sa...

Härligt med fixad och godkänd bil! Det kommer att bli en bra vecka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...