tisdag 12 mars 2013

Besök

Över helgen har vi haft besök i form av ett mjukdjur, en krokodil vid namn Leo. Leo är maskot i dotterns klass och barnen turas om att ta hand om honom. Besöket dokumenteras med bilder och dagbok och läses upp för klassen när han lämnas tillbaka. I helgen var det dotterns tur att ta hand om Leo. Stolt proklamerade hon i fredags när jag hämtade upp henne att hon hade Leo i väskan. Riktigt spännande!

Han fick vara uppe och titta på film och äta popcorn med oss så klart. Och låna dotterns nattlinne med Pippi. 

Innan han återvände till klassen fick han ett bad också.

I söndags var det Musical theater/dans på schemat.

Så klart läste vi en svensk bok och lärde honom några svenska ord.

Leo fick även hjälpa till med hemläxan.
I lördags var jag uppe före tuppen. Det var prov på schemat. Klockan 07.30 skulle jag befinna mig i Midtown för ett lärarprov (inget av de där collegetesten, utan ett annat), mitt sista. För att bli lärare ska man klara tre stycken lärarprov inom olika områden. 2007 klarade jag de första två. Nu hoppas jag detta gick lika bra. Det kändes okej, men man vet ju aldrig. Resultatet kommer på posten om några veckor. Drygt att vänta!

Idag är det halvdag för dottern och ikväll ska vi på kvartsamtal igen. Detta är också första gången N kommer att få "report card", lite som betyg kan man säga. Ska bli spännande att se. Det är ju ändå "bara" Kindergarten som hon går i just nu.

5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Roligt projekt att ha Leo som får besöka alla barnen :)
Håller tummarna för att du klarade provet.

Sv. Tack för boktips.

Marina sa...

Va kul - precis en sådan där figur (fast i form av en nalle och inte en krokodil)fick vår yngsta dotter med sig hem några helger under de tidiga skolåren och då var han absolut med på allt vi gjorde för att det skulle skrivas ner i dagboken!

Camilla sa...

Kul att få besök av Leo. Hoppas att Leo blev nöjd med helgen.

Monica sa...

Käre tid som att det inte är nog att ta hand om barnen:-), men visst lite kul är det förstås, dottern ser glad ut men det läggs mycket extra arbete på föräldrarna. Fina kort blev det:-). Noga med hygienen ser jag och det är ju viktigt, men blir det något kvar av det stackars djuret efter alla tvättar:-).
Och du har säkert klarat provet, det är de amerikanska tre proverna då för lärarleg antar jag. Det är ju bra att ha det både här och i USA. Önskar dig lycka till med allt!

ZtorZillen sa...

Men vilken rolig grej att ha ett klassmjukdjur! Blir nästan lite sugen på att bli lärare när jag läser om allt spännande som hon får uppleva på förskolan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...