söndag 6 april 2014

Det blev en spännande helg och en kommande spännande vecka

Ja, det blev visst strömavbrott igår kväll. Helt galet. Det är verkligen inte ofta det händer. Sist var under superstormen Sandy och då var elen borta en vecka. Det var väl lite väl länge. Igår försvann elen vid nio på kvällen och kom tillbaka nån gång mitt i natten. Jag satt och skrev ett blogginlägg och ja, det gick ju inte att fortsätta med det. Istället tog jag fram min Kindle (läsplattan) och läste på en bok i några timmar! Perfekt, eftersom den lyser upp sidorna och man kan läsa riktigt bra (lite jobbigt att läsa i skenet av bara värmeljus annars).

Våren har äntligen kommit för att stanna (även om vissa dagar är något kyliga fortfarande). Vi gick till parken både lördag och söndag eftersom vädret tillät. Uppåt 15 grader var det, men med lite kyliga vindar. Inget hinder för en svensk direkt. Sonen fick till och med testa gungan för första gången och han älskade det. Mycket skratt eftersom det kittlade i magen.
Jag hittade en del påskliljor faktiskt (Monica! De finns!)

Lite påskpynt i trädgårdar.

Idel sol och inga moln!

H ville inte posa som storasyster gjorde...

Mycket skratt blev det när han for fram och tillbaka! Kan ni förstå att han blir 7 månader på torsdag redan?
I fredags fick jag dessutom ett roligt sms! Mamman till en av Storasysters vänner skickade ett meddelande och frågade om jag skulle vara intresserad av att följa med och vara publik till en talkshow som kallas "The View". Programledare är bland annat Whoopie Goldberg och Barbara Walters. Programmet sänds live varje vardagsmorgon och är väldigt populärt. SÅ populärt att det brukar ta TVÅ ÅR att få biljetter för att sitta som publik. Jag skrev så klart att jag kommer! På torsdag morgon beger vi oss alltså ner till Manhattan och studion och ska sitta i publiken. Så himla spännande! Undrar vilka gäster som kommer?

Whoopie är en favoritperson för mig!

7 kommentarer:

Monica sa...

Förstår att lille H gillade att gunga:-) och så skönt att se att du har några påskliljor där, undrar som sagt varför inte de finns i större mängd.
Så kul att gå på Talk show, spännande, när sänds den, kanske vi kan se? Ha det riktigt trevligt och roligt! Du får berätta mer sen, kram!

Casa Annika sa...

Men vad roligt det låter! Vilken tur! Du får skriva och berätta i ett inägg sedan om hur det var att sitta där i publiken!

Steel City Anna sa...

Gillar det programmet, vad kul! Han lär sej nog snart att posa av sitt proffsiga syskon :)

Camilla sa...

Så skönt med lite vårväder. Förstår att H gillar att gunga. Det ju nästan som att flyga ;)

Annika sa...

KUL med The View!! Brukar inte se det, men vet ju att det är poppis och även JÄTTEBRA!!!
Så grattis till de biljetterna.
Ja, nu är våren här för att stanna. Det gör inget att vissa dagar är lite kyliga, tvärtom.
Gunga, ååå vad min tös älskade det då hon var liten!!!

Emma sa...

Härligt med vår och kul med The View. Jag har sett säkert 100 avsnitt på youtube genom åren, hängt med i bråk och avhopp och allt. Tror det började med att jag sökte på Obama-intervjuer eller nåt - då med den republikanska Hasselback som satt och fÖrsvarade Romney, numera utbytt mot Jenny Mccarthy va? Och Walters ska väl sluta snart? Grymt avis är jag iaf, brukar alltid komma spännande gäster! älskar ocksa Whoopie!

Anneli Stålberg sa...

Vad spännande! Hoppas det kommer några roliga gäster.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...