torsdag 17 april 2014

Kanske lite semester på det här så?

Det är påskvecka här och påsklov för fulla muggar. Vi försöker hålla oss aktiva på olika sätt. Playdate i måndags i parken, lite påskpyssel under en regnig tisdag, biblioteksbesök igår onsdag och så ett besök till den botaniska trädgården idag torsdag.
Pyssel!

Ända sedan helgen har temperaturen gått stadigt nedåt och besöket i trädgården var inte lika behagligt som vi hade hoppats. Vi lånade svågerns bil och vi passade också på att låna barnens ettåriga kusin som fick följa med på tur ner till Brooklyn över dagen.
Allt har ännu inte börjat blomma, men vi fick se lite körsbärsträd i blom och andra vårblommor i alla fall. Skönt att komma ut lite! Och hörrni, om jag någonsin börjar snacka om att skaffa ett tredje barn - ni har tillåtelse att stoppa mig! Det känns helt okej att stanna på två barn, bara så ni vet. Trots att kusinen inte på långa vägar är jobbig, så är det verkligen ingen dans på rosor med tre små barn...

Under ett körsbärsträd

Väldigt fint är det, om än kallt.

En konstutställning. Ser ut som ett fågelbo?

Även H var med :)

I den japanska trädgården med damm.

Japanska trädgården.

Trötta barn efter en lång dag i bil och trädgård. Dags för Bolibompa!
Imorgon ska det bli lite varmare och kanske blir det ett besök till parken på eftermiddagen. Imorgon bitti är det dags för andra träningen i den mammagrupp jag är med i (och springer för att samla pengar till cancerforskning)...3 km ska vi springa imorgon. Yay...

6 kommentarer:

Linda sa...

Wow, det låter verkligen som att ni håller er sysselsatta. Kul! Ibland kan jag tycka det är lite jobbigt också med sysselsättningen haha för vad ska man väl hitta på och variera sig med.

Haha ska komma ihåg att påminna dig om det verkar som att du lutar till att vilja ha ett tredje barn. Jag tror jag hade känt mig väldigt till freds med två om det var en av varje för jag vill så gärna uppleva båda könen. Men samtidigt så tar vi en i taget så får vi se hur det går. Nu är ett tredje barn absolut det sista jag tänker på. Men man vet ju aldrig :). Den tredje kan ju också vara en flicka.

Steel City Anna sa...

Haha dom ser helt slut ut. Ingen bild på dej efter dagen med tre barn? ;) glad påsk!

Monica sa...

Kul med trevliga utflykter, körsbärsträden blommar i Kungsan nu men jag tror inte jag åker in bara därför, men väldigt vackert är det och precis alla brukar tycka det och vara där:-)
Fin bild på barnen, de ser ut att behöva vila lite:-), vet inte varför folk ska ha både tre och fyra, är lite inne känns det som:-), men så är både pappan och mamman utbrända;-) och ofta separerar de.
Låna ett verkar bra:-)

Camilla sa...

Åhh jag älskar de rosa körsbärsblommorna.
Nej det är ingen dans på rosor med tre barn, men det är värt det ;) Tricket är nog att vänta lite med nummer tre så att man inte har tre små samtidigt.

Anna Granström sa...

Fint!
Det är ingen dans på rosor med bara ett barn heller tycker jag. Eller jo - rosor med en jädrans massa taggar... Allt beror väl förvisso på vad man har för barn och hur mycket ork man har som föräldrar :)

Annika sa...

KUL med påsklov. Men jag vet, det var ju ingen värme att tala om ens i South Carolina där vi tillbringade lovet.
Körsbären blommade som finast här då vi var borta. Men de rosa kwanza-körsbären kommer snart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...