tisdag 8 april 2014

Problem!

Det första maken frågade när jag sa att jag skulle gå som publik på torsdag var: Men, vad ska du ha på dig? Maken är ju min stylist kan man säga. Utan honom skulle jag glida runt i T-shirt och mysbyxor hela dagarna. Nä, nu skojar jag. Ibland skulle jag nog också ha jeans på mig. Jag har noll intresse för mode och kläder. Intresset ligger nog till och med på minus. Så spännande tycker jag att kläder är.
Jag har ännu inte införskaffat några större storlekar, jag är inte nere på min matchvikt ännu (den jag hade innan graviditeten alltså), så jag skulle behöva några tillägg i garderoben eftersom det lär dröja ett litet tag till innan matchvikt nås. Sist jag "shoppade" kläder var när jag var höggravid, jag kanske inte ens var höggravid ännu (jag var stor som ett hus redan i femte månaden typ så allt efter det räknar jag som höggravid) när jag tänker efter. I maj var det nog. Förra året. Så ofta handlar jag kläder. Aldrig med andra ord.

Så idag tog jag mig kragen och gick ut och letade efter kläder i flera timmar. Provade plagg på plagg men icke. Jättesvårt! Skor hittade jag minsann. Massor med skor. Som jag också behöver, men inte lika akut. De fick jag ställa tillbaka på hyllan igen. Kläder var det! Inte skor!
Till slut, efter en miljon ombytning och speglingar hittade jag en "färgglad" skjorta och ett par mindre färgglada byxor. Tydligen ska det vara färgglatt när man sitter i publik. Det ser bra ut i kameran. Jag kommer alltså att se ut som en turkos liten boll i publikhavet. Ni vet ju att kameran också lägger på 25-30 kg. Har jag hört ryktesvägen. Bara så ni vet.
Hittade tyvärr inte detta. Då hade jag slagit till på en gång.

När jag kom och beklagade mig för maken, att det är så svårt att hitta kläder och att det nog är lika bra att jag går ned de där extrakilona illa kvickt eftersom inget sitter särskilt bra, lyfte han bara menande på ögonbrynen och påpekade att det inte spelade nån roll vilken vikt jag har/hade, jag hittar ändå aldrig nåt jag är nöjd med. Touché!

7 kommentarer:

Monica sa...

En fin skjorta i färg och jeans blir perfekt:-), min första tanke var; har du barnvakt?:-)

Casa Annika sa...

Hehehe, du får låta honom följa med och välja nästa gång!
Jag är också hopplös. Nästan lika svår som med skor. Om jag hittar något jag gillar sitter det inte perfekt, och då går det inte.
Här, där varenda människa lär sig matcha skor med örhängen med hårband med ja-vad-som-helst, från födseln, och har skohyllan full med skor i precis alla färger, synd det verkligen att man...tja, kommer någon annanstans ifrån...

Anonym sa...

Jag gillar att shoppa kläder men vill inte lägga för stora summor på kläder som förhoppningsvis blir för små snart. Och så vill jag ju ha lite mer praktiska kläder nu när man är föräldraledig och ammar och jag tycker modet är ganska opraktiskt just nu så det har inte blivit så mycket shoppande för mig heller. Hittar jag en tröja som funkar nu så köper jag den direkt i alla färger!

Annika sa...

Trevligt att ha en klädintresserad make. HAHA.
Det är inte min.
jag stylar honom. jag har ett brinnande intresse för kläder, inte för trender, men för den stil jag vet passar mig.
Jättekul att vara med bland publiken. Hojta till då programmet sänds! Ska bli kul att se!

Camilla sa...

Svårt att hitta kläder och ännu svårare när man MÅSTE hitta kläder.

Freedomtravel sa...

Härligt att höra att det finns nån mer än jag som har en man som är (betydligt) mer klädintresserad än jag :)

Mrs Clapper sa...

Fantastisk klänning!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...