torsdag 3 april 2014

Ta mej tusan

Om inte våren faktiskt har kommit? I förrgår var det vårjackeväder men eftersom jag lider lite utav "vårskräck" (definitionen av denna är: rädd för kallt vårväder och onödigt kalla vindar i håret) så svettas jag gärna in våren med tjockjacka och mössa. Bara för att. Visserligen var jag ut på morgonen och sprang, men med långärmat och när man springer blir man ju väldigt varm till slut.
Fönstret på vårt vackra bibliotek. Bild från "The very hungry caterpillar"

När jag hämtade dottern var så pass varmt (plus att jag kutar runt med barnvagn i uppförbacke i ca 20 minuter för att ta mig till dotterns skola) att jag faktiskt lade mössan hemma. Vilket framsteg! Det värsta nu är att man måste fixa till sig i håret när man ska ut...Känns väl så där. Man blir lite lat när man är mamma"ledig". Bara slänga upp håret i en hästsvans. För att vara ärlig ser jag inte så bra ut i hästsvans, mycket snyggare med håret utsläppt. I-landsproblem nummer en miljon är då att eftersom jag oftast har hästsvans hemma får håret konstiga "bulor" när det är utslaget och måste fixas till med lite plattång. Minst. Ja, ni ser. Vilka dilemman man lever med!
Lilla H som försöker ta kameran när jag tar bilder. Så klart!

Vårig mat. "Kräkset" på bilden är grötplättar som intas med mango och jordgubbar. Riktigt gott om jag får säga det själv.

Förutom att det är vår är jag inne på dag 4/31 med träning och på schemat stod det visst yoga. Jag har inte yogat denna kropp på 1.5 år eller mer så det var spännande. Som tur var tog jag en välkänd yogavideo som jag kört många gånger tidigare (Blossoms fitnessyoga) som jag kan utan och innan. Trots det var det ganska tufft med vissa ställningar. Det märks att musklerna förtvinat något under mitt träningsfria år...De kommer sakta men säkert tillbaka. Tror jag.

Och så var det viss fredag imorgon igen. Hör och häpna. Om en vecka är det dessutom påsklov för dottern som blir hemma 1.5 vecka. Jag hoppas på fint väder den veckan så att vi kan vara ute mycket i parken. Ta med lite varmt te, barnvagn och barn och sen kanske introducera sonen till barngunga till och med? Jag funderar också på att bjuda hem deras lilla ettåriga kusin en dag för lite lek och skoj medans hans föräldrar jobbar och studerar. Det får bli så tror jag!
Dottern i parken i helgen. Gungor är alltid en favorit!

6 kommentarer:

Monica sa...

Känner igen det där med hästsvans, bekvämt men håret behöver fixas till lite när man släpper ut det igen:-). Och jag är som du, solen sken men tyckte att jag borde haft mössa:-), det är inte varmt här egentligen fast vill gärna tro det när man tittar ut, och när jag kom hem så hörde jag en kille under balkongen säga just att vad kallt det är till sin tjej:-).
Mango och jordgubbar är otroligt gott, kanske ska testa till gröten, har haft blåbär till ett tag nu. Härligt med påsklov och vad kul för lillen att testa gungor, det blir perfekt nu tror jag, spännande!

Steel City Anna sa...

Kräksplättar, underbart :)

Camilla sa...

Härligt att våren är på väg. Skönt med lite varmare, men mest är det ljuset som jag blir glad av.

/Camilla

Annika sa...

JA, nu är det verkligen vår. Min skräck är att det ska bli het sommar för fort. DET vill INTE jag.
Har gärna temp på sådär 18-20 grader i en månad, inte varmare än då :-)
Trevlig helg!!

Cinnamon sa...

Jag gillar också Blossoms fitnessyoga. Kanske är dags att köra den igen..

Anna, New York – My Bite of the Big Apple sa...

Jag känner igen det där med att klä sig för varmt när våren är på ingång. Men vad HÄRLIGT att den kommer nu!

Jag vill ha blommande körsbärs- och magnoliaträd när jag kommer till New York i påsk! Då måste vi boka in vår dejt. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...