fredag 19 juli 2013

Är det?

Är det varmt när ens AC inte alls orkar producera lika kallt luft som vanligt? Vår AC i sovrummet brukar göra rummet så kallt att det är läge att ligga under duntäcke i vanliga fall /stänger man av blir det sjukt varmt inom en halvtimme igen/. Nu ligger vi under ett tunt lakan och ändå svettas man av och till. DÅ är det varmt.
Enligt nyheterna är det 36 grader ute, men känns som 41.

Idag är tydligen den varmaste dagen hittills i år. Jag hoppas att det fortsätter vara det, varmare vill vi inte ha. Ikväll måste jag ut en sväng, men bara kort, eftersom jag ska sitta barnvakt. Promenaden är inte så lång, men tillräckligt lång för att hinna svettas rejält. På vägen hem blir det taxi eftersom det är mitt i natten och jag är inte redo att gå ensam hem då. Tyvärr.

Nu ska jag ta en tupplur. Har nog aldrig varit så här utvilad i mitt liv.

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh herregud, har ni det så varmt. Det låter inte alls bekvämt.

Monica sa...

Du behöver nog svalka av dig då och då:-). Och gå för allt i världen inte ut om nätterna själv, låter bra du tar taxi. Du kanske kan stå i en sval dusch om barnet du vaktar har förstånd att sova:-).

Casa Annika sa...

Hihi! Här har vi inte kunnat sova med lakan eller något slags tyg alls över/på oss sedan maj:) Och lakanet vi ligger på är plågsamt att lägga sig på ibland, för att det känns så varmt.
Det finns inget kallvatten när det är så här varmt ute, utan vi måste alltid ha ett par flaskor på kylning.
Jag tror att ni har värre luftfuktighet än vi, här är den mycket hög, men inte varje dag. Vissa dagar är värre än andra.
Måtte sommaren ta slut snart, eller vad säger du?

Marina sa...

Värme är härligt, men det kan bli väl mycket av det goda också...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...