måndag 22 juli 2013

Vilken press! På alla sätt och vis!

Jag tänker på Kate, i England, som ska föda sitt första barn. I veckor har pressen stått utanför hennes sjukhus och väntat på att de första värkarna ska börja. Och hon har inte ens befunnit sig där. Så klart. Hon har ju varit hemma och haft det mysigt. Kanske har hon varit nervös? Det skulle jag varit om hela världen stått utanför och bara väntat på att jag ska få värkar. 

Här i USA har de varje morgon rapporterat från utanför sjukhuset och de har myntat ett uttryck: Contraction watch (Ung, sammandragningsbevakning). Helt galet drag har det varit. Så nu, har hon äntligen kommit till förlossningen, denna morgon!
Vilken lycka för alla!

Men ni kian ju tänka er. Pressen står utanför och väntar på att man ska klämma ut den där ungen nån gång. Det kan ju ta många timmar till med tanke på att det är första barnet. Min egen förlossning tog drygt 24 timmar. 
Jag är ganska säker på att hon inte kommer att ha tid eller lust att tänka på alla reportrar som står där ute. Tack och lov.

Nu är det 6.5 vecka kvar till min egen förlossning är beräknad. 
Jag vet ännu inte om pressen står där och väntar på mina första sammandragningar redan nu. Jag betvivlar det, men man kan aldrig vara så säker. 

5 kommentarer:

Amy sa...

Jag tycker det är så jäkla löjligt. Ok att dem är glada över en ny troarvinge men att inte ens låta henne föda i lugn och ro är för mycket!

Monica sa...

Roligt om hon föder idag ändå så det blir något vackert och positivt med detta datum också med tanke på all sorg i Norge den dagen. England och Norge står varandra nära.
Och jag, jag tycker att Kate är något alldeles otroligt söt och vacker, det finns en sorts strålglans i hennes ögon som tänds som inte är så vanlig hur vackra andra än är på ytan.
Nu kanske hon har fött:-), jag trodde förut hon redan fått barn när jag läste om pådraget tidigare. Och hoppas det blir liiite lugnare för dig:-)

Camilla sa...

Du anar inte vilken bevakning och rapportering det är av din kommande förlossning, här i Sverige ;)

Lite mycket kan det bli. Stackars kändisar.

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, stackarna. Inte ens föda ifred får de...

Anonym sa...

Kate hade hyperemesis precis som jag, så jag betvivlar förvisso att hon varit hemma och haft det mysigt. Nu vet jag iofs inte om hon mådde illa och kräktes i 9 mån, men eftersom hon var på sjukhus med dropp i början mådde hon säkert dåligt hela tiden och är därmed överlycklig för att få föda. Vilken skit att inte ens få det själv, utan att behöva bevakas av pressen konstant! Herregud. Är inte avundsjuk.


Bara 6,5v kvar, wow vad spännande! Tror nog att åtminstone en hejarklack står och väntar på dig redan nu! :)

Anna Granström.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...