torsdag 18 juli 2013

Dagens punktform

Idag blir det ett inlägg i punkter. Bara för att jag har lite att skriva om, men varje ämne räcker inte till ett helt inlägg.


  • Värmeböljan är fortfarande pågående och ska fortsätta in i helgen. 36-40 grader om dagarna. Plus hög luftfuktighet. Man kan jämföra det med att gå in i en bastu ungefär. Inte lika hett, men lika kvavt. Jag stannar inne tills det lagt sig. Jag leker inte med min hälsa. En man har redan dött av värmen på Staten Island och folk hamnar på sjukhus hit och dit.
  • Bara drygt fyra veckor till sötaste dottern kommer hem. Som jag längtar! Vi pratar varje dag på Skype någon timme (tack och lov!) och igår blev det faktiskt 5.5 timme. När man pratar så där länge blir det mer som att man är en del av vardagen. Vi ser varandra käka lunch/middag, leka, läsa, umgås etc. Kändes jättebra och behövligt! 
  • Jag känner mig redo att ploppa ut ett barn nu också. Helst igår. Nu är magen så stor att den utgör problem när man ska böja sig, sova, sitta, ligga, gå...pinkar 59 gånger varje natt. Bara 7 veckor kvar. Klart man är otålig! :)
Puss på er!

3 kommentarer:

Casa Annika sa...

Hög luftfuktghet ihop med hög värme är förfärligt. Det enda som är värre är hög luftfuktighet tillsammans med kyla. Och ingenstans att värma sig. Man fryser väldigt mycket när alla ens kläder är fuktiga...
Tänk att det fortfarande är nästan två månader kvar när magen redan är så stor.

Camilla sa...

Jobbigt med den värmen i kombination med den magen.
Tur att Skype finns. Tänk gamla tiders telefonräkningar efter 5.5 timmes rikssamtal. :)

Monica sa...

Vad roligt att ni pratar varje dag så du också kan följa söta dottern där och höra om allt hon hittar på. Och vad du hittar på:-). Hoppas du mår bra trots värmebölja, det går nog rätt fort nu sista delen av graviditeten och när du tror det blir lite tidigare också:-).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...