måndag 22 februari 2010

Busiga små tjuvar

Förra veckan upptäckte en kollega på jobbet att någon hade tagit stora mängder bröd från skolans kök (där ingen egentligen får gå in). Det räckte tyvärr knappt till frukost och matpersonalen var inte så glad. Jag tänkte att det är lika bra att jag tar upp det med min klass så jag började berätta vad kollegan sett och förklarade att vi var besvikna.
Mitt i allt ser jag en liten arm sträckas upp i den bakre raden, en liten ettagluttare har nåt att säga.
- Eh, det var jag och X och Z som var i köket och tog smörgås, sa ettagluttaren med svag röst.
- Det var modigt av dig att vara ärlig tycker jag, svarade jag på det och log inom mig.
-Tyvärr, fortsatte jag, måste vi ju göra nåt åt det. Du får en varning (får man tre varningar en dag ringer vi hem till föräldrarna), egentligen skulle då fått tre, men eftersom du var ärlig så säger vi en. Dina kumpaner får också en varsin.
Medan jag stod där med papper att anteckna på passade jag på att fråga om det var fler som var inblandade samtidigt som jag tittade ut över klassrummet. Och till min förvåning räckte en efter en upp handen tills alla utom två hade handen uppe! Vilka busar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...