fredag 5 februari 2010

Gårdagen

Igår knatade jag och klassen till biblioteket. En promenad som kanske tar 15-20 minuter om eleverna sköter sig. Igår var de som vilda apor utsläppta ur sina burar! Om jag hade fått en femma för varje gång jag hörde mitt namn, hade jag nog haft en ansenlig summa att stoppa in på banken. Vägen hem var ännu värre. Och en liten pojke var helt övertygad om att han haft med sig sin ryggsäck till biblioteket. Det hade han inte. Jag sa det, hans kompis, som han gick med. sa det. Jag letade i det lilla biblioteket i alla fall, men hittade ingen ryggsäck. Pojken blev ursinnig och sprang iväg och slängde sig i en snödriva. Tack och lov skötte sig de andra barnen ganska bra just då och till slut fick jag med en sur pojke till skolan. Han sa att jag var dum och inte alls snäll. Tills vi kom till klassrummet. För där hängde hans ryggsäck. Surprise! Han var fortfarande helt övertygad om att han tagit med den och hade ingen aning om hur den kommit tillbaka. Snacka om envis! :)

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj ibland har man dömjobbet....?!
Men tur han slängde sig i en snödriva och inte framför en buss iallafall! ;-)
Hoppas du får en lugnare helg!
kram!

Ida sa...

Oj då, ja ibland är det roligt att höra ens namn upprepas och ibland lite mindre roligt... hahahaha nu fick jag allt till det.. fast då måste man ha lite fantasi och kanske läst mitt senase inlägg =)
Blink, blink.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...