fredag 10 september 2010

Lokala nyheter

Nu när valet är alldeles inpå knuten är den lokala blaskan fylld med en massa åsikter från hoppfulla politiker som vill bli valda (att styra kommunen) nästa söndag. Många fina löften utlovas, ibland både guld och gröna skogar. Det är åsikter om det mesta och en del pajkastning på de som styr just nu. Så långt allt väl. Det jag kan undra är var alla dessa opponenter befinner sig när det INTE är val? Jag ser inte röken av några politiker under nästan fyra år och sen, när det är nån månad kvar till val, då dyker de upp som hungriga hajar. Budskapet är oftast "vi bryr oss om er invånare, vi vill att ni ska ha bättre sjukvård, mer kultur, fler arbeten". När man inte hör nåt från dessa när det inte är val, är det svårt att tro att nåt ska hända om de väljs...de verkar vara inaktiva under icke-valår. Bättre att de är inaktiva ostyrandes än inaktiva styrandes :)

Idag är jag glad att jag är ledig igen! Jag tror att jag behövde de här två dagarna helt enkelt. Jag var så trött igår kväll att jag somnade vid 22.15 bara så där. Helt ovaggad. Jag försökte läsa, men jag kunde inte hålla ögonen öppna. Därför hoppas jag på en pigg dag idag : ) Nu ska jag till gymmet i alla fall. Ha en superfredag!

5 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vad härligt med två extra lediga dagar bara så där. :) Att dessutom inte behöva vara ledig och sjuk är ju en bonus som heter duga. ;)

Jo, man hade nog allt kunnat önska att en del politiker hade varit lite mer synliga under övriga mandatperioden och inte bara halvåret före ett val. Framförallt kommunpolitikerna.

Ha en supermysig helg och njut av din extra lediga dag vännen!

Kram Lotta

Saltistjejen sa...

Ha en rikgit skön helg! Vad bra att du fick långledigt. ibland behöver man det för att återhämta sig.
Kram!

Kim M Kimselius sa...

Ha en riktigt skön helg och vila upp dig, för nästa helg är det val... Kram Kim

Marianne sa...

Ha en toppenskön helg!
Kram!

Trillingnöten sa...

Lotta: Ja, visst är det lyxigt? Det är ju faktiskt inte så kul att vara hemma och vara sjuk :) Kram

Saltis: ja, jag kände verkligen att det var superskönt att få vila ut lite :) jag tror vi alla behöver det ibland :) Ha en superskön helg!

Kim: Ja, precis! Då ska här ut och väljas!

Marianne: tack detsamma! Stor kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...