torsdag 23 september 2010

När man...

...jobbar med barn får man alltid en massa härliga kommentarer. Helt utan att de menar att de ska vara roliga. Såna kommentarer kan man gå och le åt i veckor.  Som för en vecka sen då vi åt köttfärsbiffar i matsalen med god sås. Jag satt bredvid en tjej i tvåan. Plötsligt hör jag henne mumla för sig själv så jag lutar mig lite mot henne för att höra ordentligt. Hon pratar lite högre och jag kan utröna exakt vad som sägs:
- Nu blir det party!, säger hon innan gaffeln försvinner in i munnen.
Jag frågar lite försiktigt vad hon menar. Vad då party? Då förklarar hon att maten minsann är så god att det känns som ett party när den kommer in i munnen.
Hur gulligt låter inte det?

I förrgår gick min klass till biblioteket, en bit från skolan. Jag brukar turas om med barnen med att hålla dem i handen på vägen. I tisdags var det en liten pojke från ettan som skulle hålla. När han tog tag i min hand utbrister han:

- Din hand är FETT skönt! Den är så varm och mjuk! Jag ska bara fluffa till den lite, sa han och kramade min hand några gånger.



Det är sånt här man hör nästan dagligen på jobbet. Är det underligt att man tycker att jobbet är roligt? Det är klart att det finns dagar eller till och med veckor då man verkligen är jättetrött på allt vad jobb heter, men då kommer ofta en sån söt kommentar eller så är det nåt spännande på gång....

Ps. Imorgon ska jag ringa till vårdcentralen och hoppas på att få prata med någon annan som kanske har den däringa bokningsboken i närheten...

9 kommentarer:

Saltistjejen sa...

hahahaaaa! Fluffa till den lite!!! My God!! :-)
De är underbara barn!!!

Ida-www.lippstick.se sa...

Vad söta dom är!
Lycka till imorgon!
/ Kramar Ida

Anneli Stålberg sa...

Helt underbart! Barn kommer med de mest fantastiska kommentarer.

Hoppas verkligen att någon kan hitta den där bokningsboken :)

Kram!

Stef sa...

Haha så härligt! Inte undra på att du gillar ditt jobb!

Kramar

Sara sa...

Svar: Vet inte varför du inte kommer in på bloggen. Har jag länkat fel kanske...Rätt adress är:
http://iktsara.wordpress.com/

Monica sa...

Lycka till med bokningsboken imorgon;)

Min plats i solen sa...

Det är verkligen helt underbart att arbeta med barn. Det bästa jobbet i världen! :) Dessutom blir det aldrig långtråkigt eftersom ingen dag är den andra lik. :)

En liten kille tryckte mig en gång på min degmage och undrade varför jag hade så stor mage? Hade jag kanske svalt en stol?

Eller som flickan som undrade om hon kunde få flytta hem till mig för att jag var så snäll?

Det är verkligen både beröm och beska sanningar man får serverat sig då man arbetar med barn. ;) Och vad kan vara härligare än det? :)

Ha en härlig helg vännen!
Kram Lotta

The Hanssons sa...

Ungar är härliga!!!
När Stef var liten så hade hon inte riktigt koll på benämningen av olika kroppsdelar så en morgon kom hon ut i köket och sa att hon hade så fasligt ont i "fothakan".....hälen...hihi

Trillingnöten sa...

Saltis: Ja, de är verkligen fantastiska!! Man blir så upplyft när sånt händer :)

Ida: ja, verkligen :) Tack!!

Anneli: Jag håller tummarna. Ska ringa om några minuter så då får vi se! :)

Stef: Visst är det lyxigt att gilla sitt jobb?

Sara: tack!!

Monica: det kan behövas minsann!! den kan ju ligga var som helst :)

Lotta: hahahaha! Jag skrattar gott. Fantastiska kommentarer. Ja, och man får verkligen höra sanningar och funderingar kring världen av just barn. Svalt en stol? Jag skrattar fortfarande.

Nika: Fothakan!! Gud vilket bra ord! Det kanske skulle bytas? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...