tisdag 9 oktober 2012

Blått är inne

I måndags kväll kom jag in i dotterns rum för att hämta nåt. Jag hade blött håret och hade en handduk om axlarna för att inte få mina kläder blöta.
Dottern var fortfarande vaken och satte sig upp.
- Ska pappa måla ditt hår nu? frågade hon (japp, måla)
- Ja, pappa ska färga mitt hår.
- Vilken färg?
. Rött som vanligt, svarade jag.
- Varför målar du inte blått mamma?

Eh, ja..varför inte? N vet att min favoritfärg är blått och undrar varför jag inte vill ha den färgen. Kanske till jul? Vem vet.

7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Tycker det är dags nu. Blått till jul och så en bild på det :)

Jojjo sa...

Haha ja varför inte? ;)

Unknown sa...

Jag tror du skulle passa alldeles utmärkt i blått hår. Tror faktiskt dottern har rätt.

iaz sa...

Ska du bli en smurf tycker hon? =) Kanske lite blåa slingor så där till jul? ;) Kram!

Camilla sa...

Blått till jul passar väl inte? Det får bli blått nu.

Se upp bara, vi har fortfarande blå fläckar i badrummet sedan dottern försökte färga sitt hår blått. Hennes hår blev aldrig riktigt blått. Hon hade nog blekt det för lite och hade i för lite färg. Lite tur tyckte jag.

Saltistjejen sa...

Blått med gula slingor kanske. Lite svenskt. Men då till Midsommar. :-)
En kompis till mig hade blått hår när jag lärde känna henne. Ett par månader senare var det gult och orange. Sedan rött. Sedan lila. Tror enda färgen hon inte använde var grön...
:-)

Västgötskan sa...

Haha! Ja, kör på blått! ;-D
Kram M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...