fredag 26 oktober 2012

Skolbänken

Dags att sätta sig i "skolbänken" igen. Denna gång för att tenta av lite gymnasiematte (som jag redan gjort på gymnasiet) och naturvetenskap (också något jag pluggat förut). För att få lärarlegitimation i New York måste jag, som jag nämnt tidigare, ta några collegekurser. College är inte riktigt som vårt gymnasium, men nästan. För att spara pengar och tid ska jag tenta av några kurser och bland dessa kurser ingår matematik. Seriöst. Matte. Jag har inte pluggat matte på över 10 år och redan då var det mitt hatämne. Verkligen. Jag skojar inte. Jag har beställt en bok som förbereder en för alla slags avtentningskurser man kan ta. Det finns så många roliga kurser man kan tenta av - som jag dessutom kan massor om. Men näää. Matte ska det vara. Jag har kikat igenom boken på mattedelen och jag svettas. Kopiöst. Jag har sett talen förut. Jag är familjär med vissa uttryck och typ hur man gör. Man att veta "typ" hur man gör kommer inte att hjälpa mig klara proven. Inte på långa vägar. Tack och lov har jag ett mattegeni till make som kommer att få kämpa riktigt hårt med mig. Jag är envis som synden, men för tillfället är jag nervös och irriterad. Jag trodde jag var klar med matten för länge sen. Fasiken.

Å andra sidan ska vi på Halloweenparty på dotterns skola ikväll. Vi ska klä ut oss givetvis och jag ska dessutom volontära lite eftersom det också är en insamling för skolan. Jag tänker mycket hellre på det än på matte just nu.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Lycka till med matten! Kram

iaz sa...

Håller tummarna för dig med tentorna! Hade inte heller velat göra matteprov, det är man klar men ;-) Kraaam

Sara sa...

Kul med Halloweenfest. Mattententa låter däremot inte som någon höjdare. Kan inte påstå att jag är avis på den delen. :)
Lycka till!

Västgötskan sa...

Jag som alltid har trott att "high school" var motsvarande gymnasium?

ZtorZillen sa...

Lycka till med matten och hoppas ni får en trevlig kväll! Vad ska din dotter klä ut sig till?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...