lördag 27 oktober 2012

Stormvarning

Det kommer visst en storm till stan på måndag. Sandy hälsar på. På jobbet har vi förberett för stormen. Ja, stängt fönster och tagit in leksaker från uteplatsen (som dessutom ligger på taket, så det lär bli blåsigt värre). Och skrivit ett mail om huruvida det blir skola på måndag eller inte. Så var det klart.

Det vore trevligt med en "stormdag" då skolor och annat är stängt. Å andra sidan är risken tydligen ganska stor att det blir enorma skador för miljardbelopp om stormen faktiskt slår till. Lite läskigt det där. Jag hoppas att det går vägen. Ibland varnar de för storm och hypar upp folk, och sen händer det inget. Better safe than sorry, antar jag!


7 kommentarer:

Stef sa...

Hoppas att det inte blir så allvarligt som dom säger. Lite läskigt om det blir en "perfekt storm" som dom kallar det. Be safe! Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Å fy, hoppas det blir en lindrig vindpust bara. Storm är otäckt.

Camilla sa...

Lite läskigt att vara mitt i det. Annars läser man mest om sånt där som händer långt borta.

Anna Granström sa...

Hoppas den blir mild... Tänker främst på hemlösa och andra som inte kan låsa in sig :(

Har postat nytt ex av boken idag, säg gärna till när den är framme! Kram!

Monica sa...

Hur går det med blåsten eller stormen rättare sagt. Väldigt mycket sånt man hör om tycker jag, det kanske förstoras upp i Sverige, det varnas ju här om det kommer en cm snö:-). Fast det verkar bra mycket allvarligare hos er. Du bor inte i det värst drabbade området hoppas jag. Håll er inne ändå och håll i varandra:-), kram

Emma sa...

Hoppas det går bra för er och alla! Ta det säkra före det osäkra!!

Jojjo sa...

Jag minns när vi satt i ett dygn i ett garage när jag bodde i Florida, i väntan på en orkan. Det var otroligt uppjagat kring det hela men den nådde aldrig ens in i landet, knappt så löven darrade på träden ens! Men som du säger, better safe than sorry!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...