söndag 21 oktober 2012

Helg full med kalas

Vilka kalas vi haft denna helg! Och vilket väder dessutom. Galet skönt. T-shirtväder på lördagen och bara något kallare på söndagen.

Lördagen till ära kostade jag på mig en klippning. Det var ett tag sen jag trimmade skallen och det var på tiden...Jag gick till en salong i närheten, där jag varit en gång tidigare, men då för en vanlig klippning (det vill säga en toppning typ). Denna gången har jag ju liksom en frisyr att tala om. Att förklara det för någon som inte tidigare behandlat ens hår på nåt sätt och som verkade osäker till tusen, var inte lätt. När klippningen var klar och hon skulle styla till håret med fön och grejer, såg jag till slut ut som en rysk spion från 80-talet. Jag var nära gråten faktiskt, och planerade redan i huvudet hur jag skulle rädda situationen senare. Jag förklarade att jag INTE ville ha "ballonghår" utan platt och "sleek". Till slut såg frisyren lite bättre ut och jag var ganska nöjd. Tack och lov!

Lördagen firades med pannkakor på IHOP (International House of Pancakes). Jag tog pannkakor som smakade som kanelbullar. Inte fel kan jag tala om. Mycket sött, men ack så gott. Kanske lite väl mycket sött till slut, men lite måste man ju offra. Dottern fick "make-a-face-pancakes", supersöta!

Kanelbullspannkakor. De ser till och med syndiga ut.
Eftermiddagen spenderades i parken i det fantastiska vädret,

Och senare på kvällen svidade vi om till finkläder och gick på restaurang. Vi gick till Anthony Bourdaines restaurang i "stan", Les Halles. Atmosfären var inte riktigt som vi hade väntat oss. Det var högljutt, massor med bord och människor, hög musik och väldigt stressigt. Inte direkt trivsamt. Vi kunde knappt prata med varandra under kvällen. De slarvade också med vår beställning och glömde vår förrätt. Väntetiden var väldigt lång dessutom. Som tur var, var maten riktigt god. Vi beställde escargot och frisee till förrätt och en grillbricka med ett urval av kött till huvudrätt. Till det åt vi tryffelpommes frites. Och det var ruskigt gott! Jag skulle kunna knaprat på det hela kvällen....Trots den goda maten är det inte ett ställe vi kommer att besök igen.


Söndagen vigde vi åt hemläxor och födelsedagskalas. Ett tvillingpar i Ns klass hade födelsedagskalas i parken. Riktigt trevligt var det. "Katten i hatten" var där och underhöll barnen. Jag fick en pratstund med "katten" senare och det visade sig att hon kunde prata lite svenska! Hon hade en pojkvän från Sverige tidigare och hon reser fram och tillbaka, trots att de inte längre är tillsammans. Hon visste till och med var min lilla stad låg och har en bästa kompis som är svensk här i New York. Galet vad världen är liten! Vi utbytte nummer så det kommer nog att bli en fika i framtiden!

På kalaset försökte vi göra ballongdjur. Det blev en "pretzelhund". 
Katten i hatten berättar saga.
Vad är en fest utan pizza?

10 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Härligt med kalas ute i parken, med katten i hatten som senare visade sig vara en potentiell fikavän!!

Mys o gå ut o äta, trist dock att inte helhetsintrycket var en tiopoängare. Jag är så att jag äter inte bara med munnen o magen men med ögonen o kroppen, alla sinnen med andra ord!
Eller kom jag o tänka på, kanske det är åldern...mysa på et bullrigt ställe funkar inte för mig...japp, åldern!

Ha en fin vecka, Klem Anna

Emma sa...

Kalas! Haha, jag kunde inte låta bli att skratta åt hur de gjorde dig till en rysk spion -tur att det blev OK tillslut. Synd att restaurangen inte var vad ni förväntat er :-(

Haha, en pretzelhund! Såklart!

Att katten i hatten haft en svensk fling, det visste jag inte ;-)

Stef sa...

Dom där pannkakorna ser ruskigt goda ut! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så underbart.
Men oj vad läskigt god pannkakan såg ut. Hade nog inte mäktat med att äta upp hela om det nu var en sådan sockerbomb - men jag hade gärna tagit med resten som färdkost ;)

Saltistjejen sa...

Synd med middagen. Trist när det inte blir som man tänkt. Särskilt ljudnivån är väldigt hög på många uteställen här tycker jag. Fast det var ju tur att maten var god iallafall. IHOP har jag bara varit på en gång och njae det är lite väl amerikanskt sötsliskigt för mig tror jag hahaha! ;-)
Kalaset verkade skoj! Jag gillar att man ofta har kalas ute i Parkerna här om vädret är bra. Och Att få besök av Cat in the Hat skoj! Kul att hon kunde lite svenska och att du fått en ny fikakompis! :-)
Kram!!

iaz sa...

Skönt att klippa sig, börjar bli dags här pdf. Sparade ju till bröllopet innan :-) Finns nog många svenskar att stöta på i NY, kul! Och de där kanelbullepannkakorna blev jag väldigt dagen på. Måste komma o hälsa på o smaka såna :-) Kraaam

Västgötskan sa...

Rysk spion?? Hehe! Förlåt, men kunde vi inte fått en bild på det innan hon plattade bort den? ;-)

Kram M

Unknown sa...

Låter som en fantastisk helg. Kalas är alltid roligt och vad härligt att ha det i parken. Det där med rysk spion låter onekligen väldigt spännande och IHOP låter amazing.

Kram kram

Camilla sa...

Det låter som ett typiskt Amerikanskt barnkalas med pizza, underhållning och ballongfigurer. Jag har varit på ett amerikanskt garden-barn-party. Kändes väldigt annorlunda, men det var trevligt att vi vuxna var kvar också och inte bara lämnade av barnen. Det blev liksom trevligt för alla.

Casa Annika sa...

Har aldrig förut hört talas om någon som vågar säga ifrån hos frisören! Bra gjort!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...