söndag 7 oktober 2012

Var är julen?

Ni som följt mig här ett tag kanske märker av bristen på julkänsla på bloggen? Jag har andra år varit ganska tidig med att skriva om julen och julkänslan. Redan i september ibland faktiskt. Just nu har jag ingen som helst julkänsla. Nada, njet, nischts. Lite tråkigt med tanke på att det "bara" är 2,5 månad kvar till jul ungefär.
Kanske beror det på att det fortfarande är ganska varmt och skönt här. Eller på att jag just nu är så upptagen med jobb och nya intryck att inget annat hinns med. Det kan också bero på att en stor del av familjen befinner sig på långt avstånd. Eller att det finns andra högtider i det här landet innan jul, att fira. Som Halloween och Thanksgiving. Och så är det ju presidentvalet som upptar mångas tankar och funderingar.
Snart kanske julkänslan smyger sig på. Dagarna är kortare, det regnar aningen mer, snart åker jackan på vid utevistelser...DÅ kanske. Jag hoppas. För julen är härlig tycker jag.

Julen i New York 2008

6 kommentarer:

Casa Annika sa...

Jag började med julmusiken för drygt en vecka sedan...

Steel City Anna sa...

Är det julpyntat på stan hos er än?

Camilla sa...

Ånej, inte jul än! Jag väntar tills det blir november i alla fall.

Malin-Charlotta sa...

Presidentvalet ja..tyckte inte det var länge sedan. Går tiden verkligen så fort? ;-)

Min plats i solen sa...

Känner jag dig rätt så lär det snart dyka upp lit julkänsla här på bloggen. ;)

Jag kan meddela att IKEA redan har julgrejerna framme och när jag gick förbi en kortaffär så hade julkorten kommit fram så här i gamla svedala börja det allt rustas för jul redan. Kanske beror det på höststormarna som har kickat in. ;)

Kram på dig

Jojjo sa...

Jag går runt och sjunger julsånger, har köpt en julstjärna som jag nog tänker sätta upp snart och längtarlängtarlängtar! Hoppas att känslan kommer för dig med, men jag förstår att du har mycket annat att tänka på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...