onsdag 3 oktober 2012

Sett på gymmet


På gymmet häromdagen var det dags för lite gratissaker. Det är alltid roligt. Jag visste inte att de hade såna där event, men tydligen. Eventet häromdagen  var...tadaaa:


Japp. Pizza. På ett gym? Jag vet inte jag. För min del fick det vara, hur gott det än är. Jag hade gärna sett nåt annat. Som broccoli. Nä, kanske inte. Men varför inte nåt nytt lite nyttigare mellanmål? Promota nåt proteinpulver? Jag är verkligen inte emot pizza! Jag äter det nån gång i månaden. Dock kan jag tycka att det är sämre att servera på ett gym där de flesta besökare är överviktiga och kämpar mot sina matmonster ändå...
Hiss eller diss på pizzaparty på gymmet?

7 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

hejhej!

Jag känner att njaaa, kanske inte helt bra...eller bra o bra Fru Blom, men som du skriverkanske nåt "sundare" kunde varit reklamerat för!!
Âlskar åizza o det blir i alla fall 1 gång i månaden...hemlagad sådan eftersom närmaste pizzeria igger 4 timmar härifrån!

Klem Anna

Klem Anna

Unknown sa...

Helt klart diss! Väldigt underligt koncept måste jag säga. Vill man ens äta pizza när man är på ett gym? För mig känns det väldigt fel.

kram dorro

Johanna sa...

Jag håller ändå inte helt med dig, iaf inte om att "de flesta" på ett gym är överviktiga och kämpar mot matmonster. Min bild är att de flesta på ett gym är där för att träna och vara sunda (en del för att banta ner sig, en del för att bli starka, andra för att bli "snygga"). Och någonstans tänker jag mig att om man bara tränar ordentligt är det inte så himla farligt att inte äta perfekt hela tiden. Så resonerar iaf jag!

Självklart är det jättedumt att äta pizza ofta, men någon enstaka gång är ju vekrligen ingen fara. På mitt gym ställer de fram en godisskål på fredagar, det tycker jag är en trevlig tradition. Så kan man ta sig en munsbit efter det hårda spinningpasset liksom. Är det någon gång man är värd det är det väl då!

(Men för tydlighetens skull: såklart tycker jag också att det känns MER relevant att tipsa om något nyttigt mellanmål etc. Tycker bara att pizza en gång av tio skulle vara helt okej).

Emma sa...

Nej, pizza vill jag äta när jag har bestämt mig för att det Är OK. Jag älskar pizza, såpass mycket att jag inte vill få den tryckt under näsan på mig -speciellt inte när jag är på gymmet för att vara hälsosam. Detta för mig personligen som inte lider av ngn egentlig övervikt. Tänk de som verkligen har ett stort problem och som kämpar emot såna cravings!

Diss!

Casa Annika sa...

Vad roligt med pizza! Det blir ju en motivation att gå dit! Och man kan äta den med gott samvete efter passet.

Jessica sa...

Så underbart amerikanskt tycker jag! ;)

Malin-Charlotta sa...

Ja, vad ska man säga...jag dissar :)Iaf på gymmet..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...