tisdag 8 januari 2013

årets första julklapp!

Så kom den, årets första julklapp! Som jag väntat! Eller kanske snarare förra årets försenade julklapp. Tack vare postgången här i Amerika.
Jag var med i "Secret Santa" som Emma anordnade. Jag fick en tilldelad person att skicka till och en annan hemlig person skulle skicka till mig. Mitt paket kom iväg och jag hoppas att det kom fram (personen har ingen blogg). Och paketet som var på väg till mig, det kom fram till postkontoret här i stan. Men inte längre. Det tog stopp!

De påstod att de kommit upp med paketet, men att vi inte var hemma. Dock var det en dag då vi alla satt i lägenheten och kurade. Och hit kom de inte. Maken gick till postkontoret i fredags. De kunde inte hitta paketet men "de skulle slå en signal" när de hittade det. Nada samtal. Jag gick dit på lördagen. Inget paket. De skulle ringa. Igen. Men hela lördagen gick, måndagen också. Inget samtal. Vi gick därför dit idag igen, var ledig från jobbet, och de kunde fortfarande inte hitta paketet. Istället gav kvinnan rådet "ring och klaga på det här numret". Eh? Nä. Fram med chefen. Han kom efter mycket om och men och gjorde en redig letning och efter en dryg halvtimme kom paketet fram. Brevbäraren hade lagt det på fel ställe helt enkelt.

Men så glad jag blev när jag äntligen fick paketet! Det innehöll inte mindre än fyra böcker på svenska, fyra som jag inte hade läst dessutom, olja till matlagning/sallad (verkar supergod), nötkräm på burk (choklaaad!), lakritsal (typ min favvolakrits med massor av minnen från barndomen, eller hur syrran?) och ett fint kort! Allt detta från fina Anna vars blogg ni kan läsa HÄR.

Vad det ska vara dramatiskt att få paket!

3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken kul grej och vilka dina saker du fick. Men så irriterande med väntan.

Camilla sa...

Det förstår du väl att de inte kan leverera en julklapp i mitten på januari ;) De hade lagt klappen i säkert förvar till december 2013.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Yaaaayy!

Så glad för att du äntligen fick paketet o att det föll i smak c",)

Klem Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...