måndag 28 januari 2013

Ibland tänker man inte så långt

Har ni någonsin försökt er på att skapa ett riktigt konstverk med hjälp av nio ivriga tvååringar? Inte? Ett varningens finger vill jag peka om ni i framtiden ens funderar på saken.
Denna vecka har vi tema "Under ytan" och jag kom på den "brillianta" idén att skapa ett "akvarium". Istället för att gå den lätta vägen och hänga upp blått papper tänkte jag att vi alla skulle delta med hjälp av fingerfärg i turkost, blått och grönt. Hur svårt kan det vara liksom? Och vackert skulle det bli.
Jag rullade ut tre meter med vitt stort papper, satte ungarna på olika sidor av papperet och duttade ut färgerna och sen satte vi igång. Och jäklar vad ungarna är snabba! Vips så var papperet fullt med härlig "havsfärg". Likaså fötter, hår, kinder, armar, kläder och hörselgångar. Badrum. golv, dörrar och stolar...You name it. Det var blått. Sen var det bara att "bada" var och en och byta kläder. Och sen förklara för varje förälder varför deras barn såg ut som nytvättade smurfar när de hämtades upp på eftermiddagen.

Ja, vad ska man säga? Jag har haft bättre ideér. Å andra sidan blev det ett riktigt vackert akvarium som vi hängt upp och nu ska fylla med olika havsdjur som fiskar, sjöstjärnor och bläckfiskar...

Starring: Mina tvååringar!

10 kommentarer:

Liv sa...

Haha! Underbara bilder som spelas upp i mitt huvud!

Monica sa...

Låter ganska svårt:-) men säkert hade de roligt! Och kul att det blev bra så de har ett konstverk att beundra som de gjort själva och kan "diskutera";-). Värst är att rengöra ungar, du kanske ska baka med dem nästa gång:-). Det borde förstås få göras med ett par i taget, då kan det ju bli hur bra som helst. Nio låter tufft!

Villa Frejas bokblogg sa...

Man måste ju våga testa nya idéer Och jag är säker på att barnen hade det jätteskoj liksom konstverket blev vackert.

Hanna Lans sa...

HAha, jo, jag har faktiskt gjort precis samma sak. Jävlar i min låda vad snabba de är. Ett projekt som man tror ska ta ett tag och inte vara precis SÅ kladdigt. :)

Casa Annika sa...

Hahaha! Ska komma ihåg det om jag någonsin hamnar med nio två-åringar i ett rum!

Emma sa...

Haha!

Malin sa...

Toppen!

Marina sa...

Det låter som två mycket normala nioåringar - härligt!

Camilla sa...

Haha underbart! Jag tror ungarna hade hur roligt som helst.

Anna sa...

Åh, vilket underbart inlägg! Jag ÄLSKAR jordnötssmör. Äter också den nyttiga varianten (utan palmolja etc) men har svårt att sluta äta ... ;)

Du, vi måste gå till den sandwichshopen tillsammans nästa gång jag kommer till New York!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...