lördag 12 januari 2013

En tand var lös

Och i fredags ramlade den ur! N öppnade dörren med ett stort tandlöst leende när jag kom hem från jobbet. Givetvis lade vi Tanden under kudden så att tandfen lätt skulle hitta den. Mitt i natten vaknade N och kikade. Tandfen hade tagit Tanden och lämnat en slant och ett meddelande. Vilken lycka! När hon låg där bredvid frågade N vad tandfen heter. Och det hade jag inget svar på. Istället så jag att hon kunde skriva ett meddelande till tandfen och fråga nästa gång en tand ramlar ur.
- But I don't really know how to write that well, mamma.
- Det är okej. Jag kan hjälpa dig!
Efter lite funderade svarade hon med ett leende:
- Best friends DO help eachother.
- Så klart! sa jag.
Sen vände hon sig på sidan och kramade mig.
- You are the best ever, mamma.

Vad säger man? Kärlek!

9 kommentarer:

Marina sa...

Härligt!

iaz sa...

Åh, härliga N! Underbart att få höra de orden från sin dotter :-) Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbart.
Grattis till N och den tappade tanden.

ZtorZillen sa...

Vackert!

Monica sa...

Vad gullig hon är! Jättesöt! Men man skulle inte bli lika glad själv om man tappade en tand, ja kanske om tandfen kom;-)). Det är härligt med barn och deras tankar, funderingar och kärlek.

Anonym sa...

Det är stort när förta tanden lossnar :D

Malin sa...

Älsdta killen vill inte ge sina tänder till tandfen, men då får man inga pengar heller...

Yngsta tappade sin första i somras i bilen under en lång resa då vi skulle sova borta. Inte så praktiskt, så vi övertalade honom att vänta med kudden tills vi kom hem. Tja, vad kan tandfeen heta? Det kanske finns många?

Anna Granström sa...

Åh, din dotter är bedårande <3

Malin-Charlotta sa...

Så vackra ögon så man stårknr och ett hjärta som lyser rosa. Precis som mamma!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...