fredag 25 januari 2013

TGIF

Äntligen fredag! Den här veckan, trots att den var en dag kort, har känts som en evighet. Kanske för att det är så kallt att vi inte kan gå ut med barnen på förskolan som vi brukar göra. Vi får gott stanna inne i 9 timmar. Det är ganska påfrestande efter en dag eller två. Nästa vecka ska dock bli vårlik. Jag blir inte klok på vädret!
Jag hinner precis vänja kroppen vid kylan och det känns inte längre som om jag ska frysa ihjäl varje gång jag sticker näsan utanför dörren, och så blir det massor med plusgrader igen. Okej, inte klaga på värmen. Jag lovar. Oavsett tar jag värmen alla dagar i veckan...

I helgen ska vi väl alla vara friska tror jag. De senaste veckornas helger har präglats av magsjuka i olika omgångar. Ser fram emot en vanlig och frisk helg nu. Kanske lite gos med nyaste tillskottet i familjen igen. Ns lilla kusin W. Vi har ju inte kunnat träffa honom på flera veckor på grund av magsjukan. Jäkla elände sånt där.

Ha det gött!

3 kommentarer:

Monica sa...

Jobbigt att vara inomhus med en ungskock i så många timmar;-), har de inte tillräckligt varma kläder med sig/på sig? Hoppas ni får vara friska nu och må bra i helgen, kram från mig och boende i en vinter som inte försvinner i första taget, såg till min förskräckelse att efter några mildare dagar tar den ny sats, sisådär till april-maj antagligen;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Håller tummarna för att ni får en frisk och mysig helg.

Västgötskan sa...

Här har det också varit sjukdomar. :-( Hoppas ni håller er friska nu!

Kram M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...