söndag 9 juni 2013

Lat och hårtips

I helgen har jag mest varit lat. I fredags regnade det så in i bomben. Det slutade verkligen inte regna under 24 timmar. Och ganska konstant mängd regn dessutom. Varken mer eller mindre.
Igår, lördag, gjorde jag absolut ingenting. Nada, njet, nischts. Jag tog till och med en tupplur! Jovisst. Det enda som fattades var ett gäng praliner.

Jag har märkt att lördagar är min enda latdag. Som är möjlig. Söndagar innebär städning, och tidigare även dotterns dans. Ibland storhandling eller nåt annat spännande. Idag var det städning, en sväng till parken och så hämtade vi den DVD som utlovats av dotterns dansuppvisning. Den har varit klar nån vecka, men jag har inte hunnit plocka upp den förrän idag.

Så håller vi på att försöka få nån rätsida med dotterns hår. Det är en ren omöjlighet att få ordning på. Det känns som vi har testat allt. Nu har vi kommit på att håret nog är lite för torrt, tydligen kan det bli så när man har väldigt lockigt hår som hon har. Hårbotten kan vara fin och perfekt, men återfuktningen når liksom inte förbi lockarna och hela vägen genom håret.
Idag testade vi därför att göra en slags inpackning med ekologisk kokosolja. Vi smorde in håret och lät det vara i några timmar och sen tvättade vi ur. Vi får helt enkelt se om det ger resultat i det långa loppet. Nästa helg ska vi gå och få håret klippt igen. Det kommer säkert också att göra situationen bättre...

Annars får vi forska vidare. Tips mottages gärna!

3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har snarare motsatt problem med mitt näst intill spikraka hår :(

Kim M Kimselius sa...

Förstår att du behöver ta det lugnt nu, med en extra liten person som tar dina krafter.
Frisören kan säkert ge dig många bra tips. Mitt hår är alltid jättefin efter att jag har varit hos frissan, ska dit idag faktiskt! Hon tipsade mig om ett bra schampo förra gången och det har verkligen gjort underverk för mitt tunna babyhår.
Hoppas du har en lika bra frisör som jag har!
Ha det så gott!
Kram Kim :-9

Monica sa...

Finns LUSH i USA? De har fantastiska produkter för hela kroppen och håret blir med deras schampon och balsam väldigt bra, allt ser ut som runda tvålar och är i fast form, balsam finns flytande också. Naturprodukter allt. Oljeinpackningar tror jag säkert hjälper och en gnutta olja på topparna är bra också. Och så är det fint med lockar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...