torsdag 10 december 2009

Eldkastning och svält

Nobeldagen i all ära. Vi hade inte planerat så mycket dramatik på skolans version, det ska ju ändå vara barnvänligt. I alla fall fick vi vänta över en timme på maten av olika anledningar som jag inte orkar gå in på. Barnen var hungriga och rastlösa och när jag stod och pratade med en annan lärare ser jag i ögonvrån en stor eld som skapats på ett av de bortre borden. Elden tog tag i pappersduken och en elev försökte släcka den genom att kasta iväg den. Elden flög i små sotiga fjärilar runt bordet tills vi fick fatt på allt och kunde släcka. En tjej i min klass hade alltså tagit upp en servett och torkat ansiktet och sedan glömt bort ljuset som stod där och servetten hamnade på lågan...
Jag blev arg, hon blev rädd och det utbröt ett mindre kaos. Det löste sig till slut. Det finns numera en sotig fläck på golvet och ytterligare en på det aktuella bordet. Men shit vad rädd jag var!
Till slut kom maten och vi kunde äta i lugn och ro (typ). Det var lite mer drama än jag behövde.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj nog för att Nobelmiddagens dessert altid brukar lysa av ljus i ngn form men att elda på bordet var ju en ny Nobelupplevelse...!
Tur att det hela slutade bra!

Trillingnöten sa...

Saltis: Herregud! Man kan ju få hjärtattack för mindre liksom!

Ida sa...

Vilken panik, det kan gå så fort. Hoppas du kunde njuta lite av maten sen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...