torsdag 31 december 2009

Nyår

Jag vaknade upp och kunde inte somna om igen. Därför sitter jag uppe nu och begrundar året som passerat. Inte ett väldigt spännande år om jag får säga det själv, men dock ett år.
Året som gått
Jag avslutade mitt första år som klasslärare. En ny erfarenhet rikare. Och nu vet jag att det är detta jag vill göra i många år framöver.

Årets sommar spenderades på resande fot och i internationellt tecken. Först New York i tre veckor och sedan en vecka nere i Skåne/Blekinge tillsammans med vänner. Därefter kom Ns gudmor S på besök från Tyskland och därefter vännen E med familj från Italien. En fantastiskt skön sommar.

Årets höst kanske man inte ska tala om direkt. En ganska lång och mycket grå höst. En ljusglimt var i alla fall en resa till Stockholm och att bli moster åt en liten ursöt kille. Dessutom, att få spendera mycket tid tillsammans med min familj har varit fantastiskt. Hösten har också bjudit på en välkomnande viktnedgång (nu har jag ju gått upp nåt kilo efter den där jäklans julmaten. Den smyger på en bakifrån och tvingar en att äta. Äta mycket dessutom.) och ett sunt leverne med mycket träning.

Årets vinter har börjat bra med en fantastisk vit jul med god mat och trevligt sällskap och ett stort lugn. Må det fortsätta så hela vintern!

Nästa år däremot blir spännande. Resor i sommar till det stora landet i väst och kanske en liten avstickare till ett varmare land i närheten. Vi får se vart plånboken för oss.
Planering inför vår tillbakaflytt till NY. Och sedan en lite överraskning kanske. Eller flera. Mer vill jag inte avslöja. Nu blev ni nyfikna va?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...