söndag 20 december 2009

Snö

Det är vackert när man tittar ut genom fönstret och ser all snö. Det gnistrar ochtill och med solen vill vara framme för att se på allt det vackra.
Igår åkte jag med pappa till jobbet för att dra hem bilen. Vi var ute ca 2 timmar och jag höll på att frysa ihjäl. Pappa stod i kylan i sin scoteroverall med mössa och utan handskar och rotade i motorn. Jag hade alla möjliga varma kläder på och höll på att förfrysa fingrar och tår. Till slut fick jag nog och satte mig i pappas bil och tog av stövlarna. Jag satte mina stackars tår framför fläkten och öste på värmen. Bara tanken att kanske få sitta över en timme i minus 15 i en iskall bil körandes 30-50 km/h hemåt...som tur var startade bilen till slut, men på väg hem började lampor att lysa igen. Idag ska jag be en bön till bilguden att den startar så vi får en fin julgran som vi ska köpa idag...pray with me people!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...