lördag 19 december 2009

Julavslutning och julbord

Igår hade vi julavslutning i skolan som gick helt okej. Det är alltid en känsla av kaos och förvirring vid såna evenemang, men till slut gick det bra. Barnen kom hem och vi kunde åka på julbord. Och vilket gött julbord sen. Jag tror att jag gick upp 7 kg lätt (eller tungt). Det var lax med kanel och cayenne, gulbetssallad, Jansson, köttbullar, ål i glögg ( åt inte!), kalkon marinerad i mango, syrad pumpa bland annat. Efterrättsbordet ska vi inte ens prata om.
Det enda som drog ned betyget på dagen var det faktum att Bättan bröt ihop IGEN! På väg till jobbet var vindrutetorkarna lite sega och precis då jag svängde in till jobbet slutade radion fungera. Jag stängde av bilen när jag parkerat och sedan försökte starta den igen. Död. Död. Död. Varför händer detta mig? Jag gick ut när solen kom fram igen. Då startade den, men kul att komma halvvägs hem. Ingen kan komma och hämta mig då. Pappa bildoktorn skulle på julbord. Jag liksom...hallå pappa. Julbord vs dotter? Du väljer julbord. (Sen fick jag ju utbrott och la mig på golvet och skrek, men det hör ju inte hit :P)
Så jag åkte tåg hem. Gick smärtfritt för en gångs skull. Och idag ska vi åka och hämta bilen. Joy. Jag som såg fram emot att köpa julgran och julklappar och bara softa. Nu ska jag bråka med bildörrar, isade vindrutor och krånglande motorer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...