söndag 20 maj 2012

Det är skönt att det alltid är en annan dag imorgon!

Idag känns det något bättre i alla fall, än gårdagen. Jag fick en hel del skrivet på uppsatsen och tydligen ska den in om 1,5 vecka. Herregud! Nästa vecka måste jag dessutom påbörja avslutande uppsatsen på andra kursen. Den läraren har jag haft en del mailkontakt med eftersom jag inte kunnat närvara på föreläsningarna som jag ska (måste komplettera med en massa skriftliga uppdrag), och hon kallade mig en "ambitiös student". Jag tror att hon måste ha förväxlat mig med någon annan? Det är knappt jag håller mig flytande just nu. För er som undrar är det specialpedagogik jag läser, 15 poäng på halvtid denna termin. Fast helt ärligt känns det snarare som heltid med uppsatsen som skrivs och sedan är det en kurs om åtgärdsprogram. Tack och lov vet jag ju en del om åtgärdsprogram eftersom jag jobbar med såna varje vecka. De där kompletteringsuppgifterna kommer jag att göra under hösten eftersom jag inte hinner just nu.
Idag ska jag rätta klart nationella prov, skriva lite omdömen och sen ska jag städa och tvätta också. Är det fortfarande söndag? Svårt att tro! Vi ses imorgon!


7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, intressant kurs. Tror inte det minsta på att din lärare förväxlat dig med någon annan. Klart att du är ambitiös. Du jobbar ju samtidigt samt har barn. Herregud! :)

Marina sa...

Tänk dig för bara så att det inte blir bort åt tok för mycket du "måste göra"...vissa saker kan ju vänta, jag är rätt säker på att ingen tar dem ifrån dig!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tomorrow is another day.... kära Scarlett O´Hara så ofta jag också citerar dig :)

Saltistjejen sa...

Du är verkligen superduktig tycker jag!! OCH jag är säker på att hon menade dig!! Ambitiös! Och målinriktiad!! Inte alla som är "ensamstående föräldrar" jobbar heltid och uppe på detta läser extra kurser på universitetet. Tycker du ska ge dig själv en stor kram och känna dig stolt!
:-)

Steel City Anna sa...

Låter som en intressant kurs! Ibland är det tillräckligt jobbigt bara att vakna och gå till jobbet, brukar jag påminna mej själv :) Allt över det är bonus!

Anneli Stålberg sa...

Och i morgon måste ju bli en helt fantastisk dag! :)

Duktiga Tjejen sa...

Alltså DUKTIGA TJEJEN nästa! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...