(Snarar "Born to be complicated and idiotic")
För ca en månad sedan blev jag övertalad av en Tele2-snubbe som stod på det lokala Coop, att teckna ett "abonnemang" med Comviq Kompis (som jag i övrigt använder). Man skulle alltid ha 49 kronor på kontot och det blev billigare att ringa alla operatörer och bla bla bla. Lät bra. Tecknade. Skulle få ett nytt sim-kort inom två veckor. Fine.
Efter en vecka slutade mitt sim-kort fungera. Jag hade inget nytt att använda. Jag kommer till jobbet och ringer till kundtjänst och de säger att de ska beställa ett nytt. Okej.
När jag kom hem hade ett nytt sim-kort kommit under dagen. Det fungerade i två timmar. Jag ringer till kundtjänst morgonen efter (eftersom kundtjänst var stängt när sim-kortet slutade fungera). Tydligen var det mitt nya sim-kort som kommit under dagen men eftersom kundtjänst beställt ett nytt sim-kort då jag ringde på morgonen hade det som jag fått avaktiverats. Jag fick gott lov och vänta tills det nya kortet kom på posten. När jag kom hem efter jobbet hade inget kort infunnit sig. Det kom efter TVÅ dagar. Väldigt irriterande.
Well. Nu fungerade telfonen och jag skulle ringa ett nummer för att fylla på så att jag hade pengar ordentligt. Jag ringer och rösten säger att "Du har ringt för 6 kronor sedan förra fakturan skickades". Faktura? WFT?
Jag misstänker att det är ett abonnemang (som snubben från Tele2 hade sagt att jag inte skrev på för) i alla fall och ringer till Comviq. De bekräftade mina misstankar så jag sa upp det med omedelbar verkan. Ett nytt sim-kort skulle skickas. Jag frågade rent ut hur jag skulle se till att det inte blev som förra gången (dvs vänta på ett sim-kort när mitt gamla slutade fungera). Jag kunde ju ringa dem varje dag och fråga om ett nytt skickats så att jag skulle vara beredd, tycket tanten på kundtjänst. Sedan skulle jag ha en kompensation för att de komplicerade allt. Då blev jag runtskickad till FYRA personer för vilka jag fick förklara allt för igen och igen. Samma story. Till slut var jag helt desperat och killen jag pratade med uppfattade väl detta och skrev en notis till den person jag var tvungen att prata med näst så jag skulle slippa upprepa allt igen.
I alla fall. I tisdags kom mitt nya sim-kort. Detta skulle stoppas i då mitt gamla slutade fungera. Hur bra som helst. Det slutade fungera natten mellan fredag och lördag så jag stoppade i det nya i lördags morse. Fungerade inte. Jag ringde till kundtjänst som sa att det gamla avaktiverats, men att det nya inte kunde aktiveras på en helg, utan det skulle fungera på måndag. Men det är ju två dagar, sa jag. Jaaa, sa kundtjänstkvinnan. Men hur kan man avaktivera ett kort på fredagen när man vet att det inte går att aktivera det nya under helgen? frågade jag.
Det blev ett misstag helt enkelt, svarade kvinnan. Jag blev sp upprörd att jag inte sa nåt på en lång stund. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer, sa kvinnan. Jag la på utan att säga hej då.
Vilka muppar. Tips på andra bra operatörer? Jag är trött på Comviq.
3 kommentarer:
Hej,
Det gör mig uppriktigt ledsen att läsa i din blogg att du har haft och fortfarande har så mycket strul med ditt simkort samt att den hjälpen du har fått inte har varit tillfredsställande. Vänligen mejla mig ditt mobilnummer så skall jag undersöka det inträffade och återkomma till dig snarast.
Med vänlig hälsning,
Alan Kocevic, Tele2.
alan-a.kocevic@tele2.com
Stackare, dryyyygt med kundtjänst osv som inte fungerar som det ska.
Själv har jag, och de flesta jag känner, Halebop kontant och det fungerar toppen! Har haft det de senaste sex åren och priser, täckning, kampanjer m.m är klart prisvärda. Så kolla in det!
Comviqs kundtjänst är den absolut sämsta kundtjänst jag haft kontakt med, alla kategorier. Har ringt 7 samtal, inkl. samtal med en ansvarig. Alla har lovat att antingen ringa tillbaka (efter som de inte kan svara själva dvs inkompetenta) eller att skicka en upplåsningskod. INGEN har hållt sitt löfte!!! Varning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skicka en kommentar