fredag 5 mars 2010

Fredagstema - Morgon


Ja, så var det fredag igen! Det går himla fort. Denna veckan var det sportlov för min del. Inte direkt nåt sportande, men fint väder och en del utelek med dottern blev det.
Det är Saltistjejen som står för teman denna månad och idag ska det handla om morgon. Ett enda ord som kan tolkas på flera olika sätt. Morgondagen? Eller helt enkelt bara mornar i allmänhet. Jag tycker om mornar för det mesta. Min ultimata morgon är att ligga kvar i sängen ett tag och mysa med maken för att sedan gå upp och se morgonprogram på TV:n eller sitta en stund framför datorn i lugn och ro. Därefter väcker jag gärna dottern och gosar med henne en stund i soffan. För att avsluta en trevlig morgon äter jag gärna en smaskig brunch :)

Jag tycker att mornarna i december, då det precis blivit mörkt för vintern, är otroligt mysiga. Man kan tända ett ljus och adventsljusstaken på morgonen när man äter frukost. Dock tycker jag lika mycket om när solen är tillbaka på morgonen för att välkomna dagen. Som nu. Har ni märkt det? Att solen är så stark redan tidigt på morgonen? Våren är på ingång.
Ha en trevlig morgon alla bloggläsare!

3 kommentarer:

Sara sa...

Svar från bloggen: Ja oskrivna blad är dom knappast, men dom förändras ju otroligt mycket med tiden.
Dock är båda barnen lika på ett sätt (minst): extremt envisa! :) Men det är ju en bra egenskap har jag hört!

Saltistjejen sa...

vilen fin morgontolkning! Och vad skönt att ni har börjat få ljusare norgnar där hemma också! Ha en riktigt fin sportlovshelg nu!
Kram!

Anonym sa...

Godmorgon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...