torsdag 4 mars 2010

TV

Jag tror inte att det spelar någon roll hur många TV-kanaler man har, det finns oftast inget att titta på i alla fall. Ytterst sällan i alla fall. Visst är det konstigt? Det finns massor, men inget man vill se just då, just där. Vi betalar ca 200 kronor per månad för ett bra utval av kanaler, men samma problem varenda kväll - inget intressant. Filmerna är gamla, tråkiga eller redan sedda hundra gånger. Serierna går på repris eller inte intressanta. Det enda man kan lita på är nyheterna. Det kommer alltid nya nyheter :) Kanske inte alltid intressanta, men oftast skrämmande, roliga eller konstiga.
När jag bodde i NY hade jag ingen TV. Nope. Jag var TV-lös i två år. Det var faktiskt ganska skönt. Efter ca ett år kunde jag kolla på vissa program på datorn via internet, men det var inget jag gjorde till en vana direkt. Det fanns inga krav på att följa serier eller vara uppdaterad på samma sätt. Jag hade mycket tid över till annat! Å andra sidan är det faktiskt skönt att bara varva ned framför ett program framför "dumburken" ibland. Det kunde jag sakna. Och alla spännande vetenskapsprogram.
Dessutom, ska man "lära sig" kulturen i ett annat land, är faktiskt TV:n ganska viktig. Reklam, TV-program, nyheter och annat som visas ger en ganska bra bild av ett land och dess kultur. Ganska spännande om jag får säga det själv! Håller ni med?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...