onsdag 31 mars 2010

EPA - En Patetisk Anordning

Våren är här. Det märks tydligt ute på vägarna. I går när jag var på väg hem från jobbet mötte jag två hemska EPA-saker. Ni vet de där "halvbilarna" som åker i typ 5 km/h med en stor ful varningstriangel bakpå och stoppar upp all trafik. Inuti sitter en finnig tonåring och tycker att han är cool (Jag ber om ursäkt till alla läsare som vid något trumatiskt tillfälle, eller kanske under hela tonårsperioden, åkt runt i en sån. Jag vet att ni nu, efter mycket terapi, har återfått normal IQ-nivå och aldrig kommer att sätta er i en sådan igen.)
Först var det en på väg ut från stan där jag jobbar. I rusningstrafik puttrar han runt i helvetesmanicken. Med en lång radda bilar efter sig. Man kan riktigt se hur stolt han är över den där snigelmaskinen. Jag lyckas köra om. Sedan, när jag nästan var hemma, dyker en till upp. Den var svårare att köra om. Lite längre upp på vägen åker jag förbi en annan tonåring som desperat tittade mot det håll jag kom ifrån. Jag slår vad om att han väntade på sin coola EPA-nördkompis. Om jag hade rätt så står han nog fortfarande där och väntar.

Asså. Allvarligt. EPA? Byt ut den mot en snygg cykel. Ni kommer garanterat fram bra mycket fortare. Om ni vill glida runt med polare. Köp en tandemcykel med släp. Mycket coolare. Mycket.

Å andra sidan. Efter denna galla måste jag vara lite positiv som lovat. Idag är jag tacksam för att jag själv var så cool när jag var ung att jag aldrig körde EPA eller hade finnar.

2 kommentarer:

Ida sa...

Ibland blir jag rädd när du skriver, det är mina tankar...
;)

Trillingnöten sa...

Ida: hahah! Du ser! Telepati!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...