söndag 28 mars 2010

Kladdkaka

Igår gjorde jag en djävulskt god kladdkaka. Den bästa någonsin. Jag måste bara skryta och vara så där osvensk ni vet. Om ni är riktigt snälla kanske jag lägger upp receptet (som jag själv skapat) imorgon. Jag lovar att det är värt att prova.

Något som jag verkligen älskar är olika matlagningsprogram. Det händer dock ytterst sällan att jag faktiskt testar att baka eller laga något från själva programmet. Istället hämtar jag inspiration och skapar lite egna versioner eller hopkok av ett och annat. Ibland resulterar det i riktigt äckliga saker, men oftast blir det ganska lyckat. Just nu kikar jag på en snubbe som verkar göra en massa goda efterrätter. Vad sägs om choklad fondant? Lemon Merengue pie? Sorbet?
Inte undra på att övervikten min ligger runt hörnet och bara väntar på att anfalla mig bakifrån!
Leila bakar och Nigella är favoriterna. Och de gör ruskigt goda sötsaker. Ruskigt. Man går upp i vikt av att bara titta på programmen. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...